manonwintjens.reismee.nl

Melbourne & Great Ocean Road

Afgelopen dinsdag ben ik in Melbourne aangekomen. Voordat ik over hier ga vertellen, zal ik jullie eerst even updaten over mijn laatste 2 maanden in Darwin.
Op mijn laatste blog vertelde ik over mijn werk bij NT News end at ze maar daar een contract hadden aangeboden. Helaas werkte de constructie de ze bedacht hadden niet, en moesten ze alsnog $6000 betalen aan het uitzendbureau als ze mij een contract gingen aanbieden. Dit vanwege een introductie en plaatsings vergoeding. Uiteraard konden ze dat niet doen, erg veel geld en ik kon en wilde niet eens lang blijven werken, dus dat was voor hun natuurlijk niet de moeite waard. Dat betekende dat mijn tijd bij NT News erop zat per 1-1-12. Ik dus weer opzoek naar een andere baan. Eerst zag ik er een beetje tegenop, ik had het naar mijn zin daar, was blij met de werktijden enzo, maar goed. Zoals pap tegen me zei: dit gebeurd vast met een reden, misschien vind je wel een veel leukere baan. En inderdaad! De volgende baan die ik kreeg, was mijn beste baan ooit - in ieder geval hier in OZ.
Misschien hebben een aantal van jullie al mijn outfit gezien op foto's, haha, ik ging werken bij een verhuisbedrijf! Jaja, ik was een echte removalist! Toen ik mijn interview had met mijn baas, bekeek hij me een beetje achterdochtig en ik kon hem horen denken: denkt zij dit werk aan te kunnen? Ik geef haar een dag! Nou ik ging hem wel eens ff wat laten zien!
Mijn interview was trouwens ook wel erg grappig; ik belde op voor een afspraak en hij zegt: ah we zijn nu in die en die bar, waarom kom je nu niet even langs?? Uuh, ok... Ik kwam daar terwijl hij en 2 collega's een biertje dronken, hij stelde me een paar vragen en binnen 5 minuten zei hij: ok kom morgen maar proberen.
In ieder geval, ze hebben meiden nodig voor bijvoorbeeld het in en uitpakken van dozen en om een inventarislijst te maken en je werkt in teams. Bijvoorbeeld als je een bezorging hebt, zijn er een aantal jongens die de truck uitladen en zodra de dozen binnen zijn, kunnen de meiden gaan uitpakken, zoals de keuken en breekbare dingen. Nouja, de mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik niet ga staan wachten en koekeloeren totdat de dozen binnen zijn, dus ik hielp de jongens. Er zijn natuurlijk niet alleen maar zware meubelstukken te sjouwen, maar ook lichtere dingen die ik echt wel kan dragen. Deze houding werd erg op prijs gesteld en al snel accepteerden ze me en paste ik goed in het team. Toen ik begon, waren er nog maar iets van 3 meiden over, die meestal dus in verschillende teams werktem dus ik was vooral met de jongens op pas. Ik heb nog nooit zo gelachen tijdens werk. Er wordt wel hard gewerkt, maar de sfeer is zo ontspannen! Heerlijk. Ik werd al om 6 uur 's ochtends opgehaald, begon om 6.30 en was op sommige dagen pas weer thuis rond 7 uur 's avonds. Maar ik ben geen een keer met tegen zin gegaan. Na het werk werd er bijna altijd nog wel eerst een biertje gedronken en int weekend samen op stap. Ze waren allemaal wel een beetje verbaasd dat ik er na 2 weken nog steeds werkte, hadden ze niet verwacht! En toen ik weg ging, vonden ze het allemaal jammer, omdat ik ‘ een van de jongens' was en goed in het team paste. Ik zei dat ik zeker in het droge seizoen terug kom naar Darwin om de touristische dingen te doen (de parken waren nu gesloten vanwege krokodillen gevaar en overstromingen) en ik heb in ieder geval al een aantal slaapplaatsen:) Ook in andere delen van Australie, in December en Januari komen jongens van Brisbane, perth, Melbourne etc allemaal naar Darwin om daar te helpen, omdat het dan daar erg druk is (verhuizingen van defensie). Dus ik heb nu een aantal goede contacten. Met de collega's heb ik dan ook Australia Day gevierd en het was heel leuk om dat dit jaar met echte australiers te vieren en niet met de touristen en backpackers in sydney ;)

Anyway, In februari is het een stuk rustiger met verhuizingen, dus het werk hield een beetje op en voor mij dus tijd om weer verder te gaan. Daarnaast was ik het ook wel een beetje zat aan het worden om in het appartement te wonen, aangezien ik de enige was die iets van huishoudelijke taken deed. En als al een van de jongens de afwas deed, kon ik het beter nog zelf doen, omdat het niet schoon is... Tijd om nieuwe mensen te leren kennen :)
Ik besloot om naar Melbourne te gaan omdat ik heel graag de Great Ocean Road wilde doen, voordat het kouder werd hier in het zuiden. Mijn plan was eerst om een lift met andere backpackers te regelen en naar Perth te rijden. Echter hier aangekomen blijkt dat je ook gemakkelijk een dagtour kunt maken naar de Great Ocean Road en mijn kamer genoten gingen dat dan ook doen en ik kon met kun mee. We waren met z'n zevenen in een huur auto. 3 canadezen, 1 franse jongen, 1 duitse meid, een ierse meid en ik, dus lekker gemengd:) Het was een bewolkte dag, wat een beetje jammer was, maar het was alsnog zeker de moeite waard. Echt schitterend wat ik weer gezien heb. De foto's staan al online.
Verder had ik een nederlandse meid in darwin ontmoet, die nu ook in Melbourne is. Zij vroeg of ik naar Tasmanie zou willen gaan, ja natuurlijk wil ik dat wel! Dus na wat uitzoekwerk op internet en budgetberekening, hebben we besloten om een rondreisje in tasmanie van 10 dagen te doen!!! Heb er echt zo ontzettend veel zin in!! Vanmiddag gaan we de vluchten en auto/camper boeken. Ertrek volgende week woensdag, zodat ik nog een aantal dagen in melbourne heb. Na de 10 dagen in Tassey vlieg ik dan direct naar perth en daar zal ik dan weer werk moeten zoeken. Mogelijk dat ik weer voor hetzelfde verhuisbedrijf kan gaan werken, we zullen zien :)

Tot zover maar weer!
Veel succes voor jullie in de sneeuw en veel plezier met carnaval!

Reacties

Reacties

Ellie

Hee Manon, wat leuk om weer van je te horen en het klinkt allemaal zo goed; inderdaad een goede mix van werken, mooie dingen zien en heel veel leuke mensen tegenkomen. Geweldig hoe je je carriere telkens weer een nieuwe boost geeft! Geniet op Tasmanie en ben nu al benieuwd naar je volgende avontuur! hartelijke groet, Ellie

pappajoe en moetie

Haa, die meid vaan us.
Good te huure dat ste weer weijer treks, en neuij lui en land geits verkinne.
Vaan dat good werreke dat woar veur us al bekind
allein aandere nog neet, en die stoon daan toch wel te kieke zoe vaan hmmmmm ..... unne doezendpoet met pit , lol en plezeer.
Sjiek is miech dat.
let wel op want De Tasmaniërs leefde es jagers en verzameleers. Dat weet iech nog vaan vreuger vaan op sjaol .... en dat Abel Tasman 't land heet ontdek.
Joa daor steste vaan te kieke hé.
Dus bis alert en voal plezeer op dat eiland.
ALAAF, vaan oet vastelaovend leevend MESTREECH.
Cowboy Joe en Tansmarieke Jane

Meniek

Prachtige foto's weer!!! Nice!!!
Geniet ervaan in Tasmanie en Perth!!
Dikke poene XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!