manonwintjens.reismee.nl

Kanchanaburi

Here I am again! :-)

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de super leuke reacties op mijn vorige verhaaltje, heel leuk om van jullie te horen!

Het gaat erg goed met me, heb het heerlijk naar mijn zin :-)
Vandaag ben ik terug gekomen uit Kanchanaburi en ik heb daar echt een geweldige tijd gehad!! Maar voor ik daar ben, zal ik jullie eerst nog vertellen over mijn dagen daarvoor in Bangkok.

Dag 2:
's Ochtends vroeg ben ik met de boot over de Chao Phraya gegaan (de rivier die door de stad loopt) Vervolgens ben ik het paleis en een aantal tempels gaan bezoeken. Erg mooi allemaal.
's Middags ben ik naar de Wat (tempel) Mahathat gegaan om een les mediteren te volgen. Hier had ik wat meer van verwacht, maar leuk om keer te doen.
Ik heb wel een verhaal voor jullie waarbij jullie me mogen uitlachen.
Vanaf het Koninklijk paleis was ik op zoek naar de Wat Pho (liggende Buddha). Ik was in de Lonely planet op het kaartje aan het kijken, en lette dus niet op de stoep... Opeens BAM! Trap ik echt in een rnorme kuil in de stoep, van zeker 40 cm breed en misschien wel 60 cm diep. Mijn linker been verdween er dus zowat in... Ik kruip eruit en ben mijn spullen bij elkaar aan het rapen.. Zie dat ik flink uit mijn elleboog aan het bloeden ben en had nogal pijn aan mijn linkerarm enbeen. Een tum-tuk driver stopt om te vragen of alles oke is en hij brengt me naar de plaatselijke medicijnman om mijn elleboog te ontsmetten. Resultaat: Een enorme blauwe plek op mijn bovenbeen (vast op een van de foto's ook te zien), een kapotte elleboog en een lichtelijk gekneusde bovenarm, waar ik nu (4 dagen later nog last van heb). En dat was dan mijn 2e dag...
Ik ben blij dat ik niks gebroken heb, dat had makkelijk gekund! Komt zeker door alle geluksbrengende cadeautjes die ik heb gekregen ;-)
's avonds vond ik dan ook wel dat ik een massage verdiend had, dus ik heb een heerlijke full-body massage genomen van een uur en hier 5 euro voor betaald :)

Dag 3:
's Ochtends ben ik naar Damnoen Saduak gegaan, waar de zogenoemde floating market plaatsvindt. Erg leuk om te zien. In kleine bootjes vaar je langs andere bootjes waar ze vanalles verkopen; van heerlijk fruit, tot gebakken vlees en natuurlijk allerlei souvenirs. Langs de oevers staan ook nog allerlei kraampjes en je wordt continu aangesproken om iets te kopen.
's Middags ben ik naar de Golden Mount gegaan en naar het shopping centre MBK. Dit is een ongelooflijk groot shopping centre, de V&D of Bijenkorf valt in het niet hierbij! Het bestaat uit 7 verdiepingen met op elke verdieping nog een onderverdeling in ABC. En je kunt er werkelijk alles krijgen! Vooral de elektronica afdeling vond ik bizar. Als iemand een andere kleur BB wil, zeg het maar.. Ze hebben alle kleuren en allerlei steentjes en zooi voor erop :-P
Naar deze plekken en terug naar mijn guesthouse, heb ik me laten brengen door scooter-taxi's. Ongelooflijk hoe je dan door het evrkeer heen gaat! Ze scheuren echt zig-zaggend tussen alle taxi's door die in de file staan. Wel een lekkere snelle manier dus om naar de andere kant van de stad te gaan en ook lekker goedkoop :-)

Dag 4: Op naar Kanchanaburi!!
In de bus op weg daarnaar toe, ontmoette ik 2 jongens uit Enschede en het was gelijk al gezellig :-) Eerst hebben we de begraafplaats bezocht waar ook Nederlanders zijn gesneuveld tijdens de oorlog. Vervolgens zijn we naar de Death Railway Bridge gegaan (over de rivier Kwai), die zijn naam te danken heeft aan de vele gevangen die de brug moesten bouwen onder zeer slechte omstandigheden en daardoor stierven. Vervolgens zijn we van daaruit met de trein over de brug naar onze bestemming gegaan. In de middag werd de groep gesplitst. Ik ging naar de grotten toe. Hier leerde ik een Nederlands koppel kennen, waarvan zij afkomstig is uit Kerkrade en we bleken eenzelfde kennis te hebben! Hoe klein de wereld zelfs hier in Thailand is! Er waren ook twee gasten uit Noorwegen mee, die echt al hartstikke dronken waren en het een sterke verhaal na het andere vertelden. We konden wel om ze lachen, maar ze waren echt helemaal van de kaart! Een van hen had een Thais meisje meegenomen op hun trip.. Ook erg apart natuurlijk.
's Avonds zaten we met een hele groep op onze hotel-boot aan de River Kwai. We speelden een of ander pingelspel, waarbij de verliezer moest shotten. Helaas was ik niet al te goed in het spel... De volgende ochtend had ik het dan ook even zwaar met wakker worden, maar goed, het was een zeer gezellige avond!

Dag 4: Erawan National Park en Tiger Temple.
Al 's ochtends vroeg vertrokken we naar de Erewan watervallen; echt waar, dit vond ik het mooiste van de hele tour! Wat een natuur! Wat een prachtige watervallen! Echt ongelooflijk mooi! En zo heerlijk om na het drukke Bangkok in de prachtige rustige natuur te zijn!
We hadden 3 uur tijd om in dit park door te brengen en helaas was dit veel te kort. De watervallen bestaan uit een soort van 7 verdiepingen en het is een hele klim om naar de 7e verdieping te gaan. Stevig doorwandelen en klimmen over rotsen, bomen, water etc. Maar het was de moeite waard! Eenmaal boven konden we eindelijk een heerlijke duik nemen in de waterval, voordat we weer aan onze toch naar beneden moesten beginnen. Ineens zat er daar ook een aap in de boom, super dicht bij de mensen. Hij haalde zelf nog naar me uit!
Ik had hier makkelijk een hele dag kunhnen doorbrengen met het zwemmen op verschillende niveau's, relaxen, wandelen... Het was echt te gek!
's Middags ben ik naar de tijgertempels gegaan. Wat een prachtige beesten zijn dat toch! Je mocht super dichtbij hen komen en ik heb dan ook mooie foto's kunnen maken. Maar tegelijkertijd vond ik het ook wel zielig. Het kan bijna niet anders dan dat ze die beesten iets geven waardoor ze zo suf zijn.
Vervolgens gingen we aan het eind van de middag nog naar een kleine waterval, maar die viel natuurlijk tegen na wat ik die ochtend gezien had.

Dag 5: Olifanten rijden en raften.
's Ochtens ben ik een rit op een olifant gaan maken. Ook dit was natuurlijk super om te doen! Wat een beesten! Al snel mocht ik in de nek gaan zitten in plaats van op het bankje op de rug. Echt stoer! We gingen door een prachtig stuk natuur en al snel heb ik het eerste spinnenweb in mijn gezicht hangen :-P Gelukkig was dit maar een klein spinnetje. Vervolgens heb ik wel erg veel geluk gehad: we gingen stukje van het pad af en ineens roepen mensen op een andere olifant dat we moesten opletten omdat er echt een enorme spin voor ons zat!!! De olifant werd dus snel in zijn achteruit gezet en toen zag ik de spin inderdaad omhoog kruipen! Ik moet zeggen dat ik echt niet blij was geworden als we door waren gereden, maar de spin zag er wel erg fascinerend uit! De foto hiervan is niet erg goed gelukt, omdat zo'n olifant natuurlijk niet ff stil gaat staan, maar voor de spider-fans onder ons: kijk toch maar ff (inzommer helpt beetje).
Na deze tocht gingen we raften over de Kwai.. Nouja, ditw as niet echt raften te noemen... Er waren van die vlotjes gemaakt van bamboe en de rivier is erg stil, dus we dreven gewoon heel zachtjes met de stroming mee. Al snel had ik het wel gezien, dus ik ging zelf maar zwemmen.
Na de lunch gingen we weer treug naar Bangkok.
Nu blijf ik nog een nachtje hier. Morgen middag heb ik een fietstocht geboekt door Bangkok heen (schijnt super leuk te zijn) en morgenavond heb ik de nachttrein naar Chiangmai :-)
Ik heb besloten om meteen daarheen te gaan, omdat ik het na 3 dagen Bangkok hier echt wel gehad had. Het is een geweldige stad, maar ik was erg blij dat ik de drukte en de stank even kon ontvluchten. Ik wil de natuur in!

Ik geloof dat het dit wel weer ff is voor nu, wat een verhaal is het geworden haha ;-)
ik ga maar eens kijken of het me lukt om wat foto's online te zetten!

Liefs Manon.

Reacties

Reacties

Dennis en Froukje

Hey meissie

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!!En lekker ondernemend. Sjiek!Leuk om je verhalen te lezen, ik zit hier al te griezelen bij die spin.
Gelukkig dat je verder gezond en heppie bent!!Ben benieuwd na de komende tijd.

Dikke knuffel van ons en geniet er maar lekker van.

marianne

he wereldreizeger, wat heb jij het tot nu toe geweldig, je schrijft je verhaal ook zo leuk dat we het gevoel hebben dat we er bij zijn, vooral omdat John en ik dit ook gedaan hebben komen alle herinneringen weer terug, geniet er maar van want het is geweldig, lijkt mij ook heel stoer om met een fiets door Bangkok te gaan dikke poen en knuffel de buufjes

Natascha

Hej meid,
Blij om te horen dat alles goed met je gaat en je het super naar je zin hebt!
Echt helemaal te gek om je verhalen te lezen, wat 'n avontuur. Krijg hierdoor zelf ook de neiging om zo'n wereldreis te maken, hihihi. Ook de foto's zijn toppie!
Geniet ervan en ik wacht vol spanning op je volgende verhaal.

Xjes Natascha.

Lotte de Geus

Ha Manon!

Wat een geweldige verhalen al! Kan me voorstellen dat je het even niet droog kon houden toen je afscheid moest nemen op schiphol.. Maar super dat je het al naar je zin hebt! Je hebt een goede keuze gemaakt :) Ik herken veel in je verhalen over bangkok en kanchanaburi, ik ben er 2 jaar geleden ook geweest. En oh oh wat mis ik het thaise eten.. heerlijk die rijst en verse groenten! Geniet er maar van! Xx lotte

Sandra

Heee Manon!
Een weekje geleden voelde jij je waarschijnlijk net zo zenuwachtig als ik nu doe, want morgen vertrek ik richting Australie! Pffff, wat spannend allemaal!!
Maar als ik nu jouw vermakende verhalen lees en foto's zie, dan 'geeft dat de burger moed' en verwacht ik dat het wel goed zal komen!

Tot in december... in SYDNEY!

XX Sandra

Ing

He meis,
Wowww de hubs eg al supervette dinger gedoon!!!!Wat n vieze spinnen, lieve aapjes, enge tiegers en schattige olfiantjes :)!! En de bis gelukkig al hiel vaol reismaatjes tegengekaome, gezellig :)! Volgensmiech hubste nog gein secon tied um us te missen, gelukkig mer! Vaol plezeer met de res vaan dien avontuur en iech loer oet naor dun neuje verhaole :)!!!
Enne neet mie valle he, want deej kneej zaog dur wel erg vies oet haha germ.
Dikke poen en knuffff oet ut regenachtige Rotterdam!
Xx

Curly

Sodeju zeg,

Je zet er vaart achter he;) Volgens mij kun je al bijna terug komen, heb je alles al gezien!
Heel leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te zien!
Je geniet er echt van he, en das maar goed ook!! Zoiets maak je niet vaak mee in je leven!

Ik wacht nu alweer met smart op je nieuwe verhaal en foto's!! Echt super leuk om te lezen..

En even over die BB..... Mocht je een roze tegenkomen... Ik houd me aanbevolen:D En hoesje dan ofzo he, de bb zelf heb ik al;)


Heel veel liefs en een dikke knuffel van Curly

Patricia

Wow wat gaaf allemaal zeg! Ik ga nu gelijk je foto's bekijken!

Geniet ervan! xxxx

pap en mam

wat een verhaal zeg, je kunt zo wel lezen dat je het geweldig naar je zin hebt, wat je allemaal al niet gezien hebt op zo.n korte tijd ik zou bijna willen dat ik mee was gegaan (grapje) en wat een leuke foto's, vooral met de tijgers al zijn ze dan suf je krijgt wel mooie plaatjes
geniet ervan

dikke kus

pap en mam

als je terug bent kan ik jou bellen als er hier een spin zit .....jij bent dan niet bang meer hahaha

Fabrizio

Heey Manon..

Fijn om te horen dat alles goed gaat.
Echt super cool wat je nu al hebt meegemaakt..en wat je nog gaat doen
Geweldig verhaal en fotos !!
kan niet wachten tot wij er zijn :)

Heel veel plezier
Gr x

Bo

Leuk Buuf!

Ga zo door geniet ervan en hou ons op de hoogte!

Kus!

Kyrill

Ha Manonke!
Leuk um dn verhaol te leze, en dat ste ut goot nao dunne zin hubs. Zoe te leze hub ste eg aol väol vette dinger gedaon!

Haha dn spinneverhaol, ch mos metein ff dinke aon dee aovond wie ch toen beij dch toes op spinne jach gewees bin ;)
Hoof ch dat dus de volgende kier neet mie te doen, hehe...

X

Renate

Hi Manon,

Super om je nieuwe verhaal te lezen en de daarbij behorende foto's die je verhalen illustreren. Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Heel erg veel plezier daar!
Geniet!

X Renate

Gezellige jongens uit Enschede

En zo is het maar net Manonnie... Deze gezellige jongens hebben ervoor gezorgd dat jij je de volgende ochtend niet al te best voelde.. En het mooie is dat in Chaing Mai hetzelfde gaat gebeuren... in de jungle mooie spelletjes spelen. We zien je vanavond in de trein vast nog wel.

En familie wees gerust we doen niets wat niet door de beugel kan! ;)

Groeten uit het mooie Enschede

Jur

Ha! Klinkt allemaal goed! (behalve die snoekduik dan) Leuk ook dat je al mensen hebt ontmoet. Geniet er nog van een kijk uit naar je volgende blog! xx

Cassiej

Zooo, wat een stoere en leuke verhalen! Leuk weer wat te lezen. Heb veel aan je moeten denken, hoe je het daar hebt enz... maar zo te lezen gaat het goed en je hebt echt al veel gedaan in die paar dagen, super cool!
Ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende avonturen!

Dikke kus en veel liefs uit Nederland

Caroline

Haaai Meid!

Zoooo wat een mooie verhalen, ik zit nog beetje zonder computer en had je eerste berichtje nog niet kunnen lezen maar wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en je het ontzettend naar je zin hebt!!

Wat heb je al mooie foto's gemaakt! en al veel gedaan je bent goed op weg :)
Leuk dat je ons zo snel al op de hoogte houdt wel blijven doen he :) ik kijk al uit naar je nieuwe spannende avonturen en mooie foto's! Geniet ervan!

Veel liefs en dikke kusjes!

Ronaldinhos

Het klinkt inderdaad gaaf! Sjiek hoor, ik krijg zowat heimwee ;)

Heel veel plezier in Chiang Mai, dat is ook een gave stad! Vooral de Monkey temple bezoeken ;) Check je lonely planet maar....

Have fun! Keep in touch!x

pap en mam

gezellige jongens uit Enschede.....dat was jullie ook geraden...ik weet waar Enschede ligt hahahaha

henny roland en de kids

Hoi Manon,geweldig die verhalen als je bedenkt dat je pas een week weg bent.
en wat een mooie foto's.ik zou bijna jaloers worden{grapje}behalve die spinnen gatver.
Let wel goed op waar je loopt he meisje want zoiets kun je niet gebruiken.Ik hoef niet te vragen of het goed met je gaat,dat zie en hoor ik al wel{gelukkig}
we wachten met smart op je volgende verhaal .veel plezier en hou je haaks

Myriam

Ha globetrotter,

Echt super om te zien hoe geniet en mee te lezen met je fantastische reis :D Door je verhalen wil ik nu ook weer terug naar Azië.

Heel veel plezier in Chang Mai en kijk uit waar je loopt he ;)

Dikke poen oet Mestreech

Ellie

Hoi Manon,

Ongelooflijk hoe snel je in een andere wereld bent; mensen, dieren (en natuurlijk ga ik het nu niet over dat ene dier hebben!), natuur.
Prachtige foto's. Fijn dat je ons zo mee laat genieten!
Groetjes en tot de volgende etappe!!

Anne

wauww je hebt nu al super veel coole dingen gedaan en meegemaakt!! Vooral die natuur lijkt me erg mooi om te zien! Ook al die dieren in het wild, alleen die grote spinnen zouden wel achterwegen mogen blijven haha daar moet ik niet aan denken.. Leuk om al meteen wat foto's te zien van je trip :) Ben erg blij dat je het zo naar je zin hebt en dat je al gezellige mensen hebt leren kenne!! Veel plezier in Chiangmai de komende dagen!!

Hou ons goed op de hoogte van al je vette verhalen, ben al benieuwd naar de volgende!!

Veel liefss en een dikke kuss

Ramona

Hey Manon,
Ongelofelijk...net een weekje van huis en dan al zoveel mooie, indrukwekkende dingen meegemaakt. De topper vind ik toch die vreselijke spinnen. Had niet verwacht dat je zo snel oog in oog kwam te staan! Knap hoor.....je ´geniet´ zelfs van deze vreselijke beesten. Veel plezier met je volgende uitdagingen.
xx Ramona

Annelies

Ha Manon ja hier heb ik geen woorden voor geweldig wat een ervaringen! wat een reis!. Wat een moed om dit te ondernemen. Geniet van elk moment maak maar veel foto's dan kunnen wij ook mee genieten. Pas je wel goed op je zelf (kuilen en zo) want je hebt zo te zien nog heel wat moois voor de boeg. Groetjes en een dikke knuffel Annelies

Sanne

Hee Manon!

Blij te lezen dat het goed met je gaat!
Echt hele vette en mooie verhalen zeg!
De foto's zijn ook echt prachtig. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en foto's!
Voorzichtig voor de spinnen en andere akelige beesten!
Veel plezier met je volgende avonturen!!

Kus Sanne

de Ruijterkes

Geweldig om je reisverslagen te lezen, wel zielig van dat vallen maar gelukkig niets gebroken.
Fijn dat je ook al leuke mensen ontmoet hebt. We zien op de foto's dat je naar je zin hebt en geniet.
Veel plezier, poen Anja

Pim en Rachelle

He meis!!

Wat een gave foto's!!!! Om jaloers op te worden :) En wat heb je al veel gezien zeg.. Geniet er maar lekker van!

Kusjes oet Mestreech

maureen

halllo !!!

wat sjiek je verhalen.. buiten dat je in een erorme kuil gevallen bent..en vooral sjieke foto's van de tijgers... en als ik je zie zitten in een topje ooooh heerlijk en hier is het zo koud bah bah...
nou ik zou zeggen geniet er nog lekker van over 5 weekjes moet je al hard gaan werken in australie:P:
hele dikke kus en knoevel dien zusterke

Iris

Waaaaw wat spannend allemaal!! En wat mooi, net n oase!! Niet te geloven dat jij daar al die mooie dingen meemaakt terwijl t leventje hier gewoon doorgaat....met vooral veel regen en kou, je mist dus niks!!
Ook echt super dat je zo veel mensen leert kennen. Nou meis geniet ervan, ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!!

Dikke kus Iris

Julie

Wow wat een druk programma heb je, rust je ook een beetje uit?? ;)
Hebben ze geen Thaise MTB daar om de stoep wat bij te werken hahaha muts ;P Voelde je je een beetje toerist toen met je neus in de lonely planet? ;)
Goed om te horen dat je al wat leuke mensen hebt leren kennen!
Geniet ervan!! xxx

DoDi

miss manon!!

Hophop en zo ga je effe werveld door Thailand heen!! wel goed blijven uitkijken voor kuilen in de weg;)

veel plezier in Chiangmai ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

enjoy!!

Ida

Hoi Manon, Iech lees 't al.. get veur diech...dit hiele verhaol. De hads gein beter käös kinne maken. Iech geneet vaan dien sjriefstijl en diene humor bijj alles en toch hiel wies alles umsjreve chapeau!!! Dat vallen is wel 'n teike datste mos op blieve lette. Neet dinke datste heijj in mestreech rondlöps dus.
Good is wel datste daonao die Watervalle bezoch höbs want water heet 'n genezende krach. Wiezoe towval!!!
En toen iech dat verhaol laos vaan die spin toeste op dee olifant zaots deet miech toch effe kaw rillinge bezörrige. ieieieie... mer good dat höbsste ouch weer metgemaak. Iech verheug miech op dien weijerre verhaole en weit dat ste diech hiel erg good geis ammesere.
Dikke knoevel oet 'n kaajd Mestreech

dikke kus oma

lieve manon,
ik heb al je verhalen gelezen en gezien dat je het erg naar je zin hebt.
nu ben ik er wat gerust over en hoop dat het zo blijft

oma

ik bedoel dus van oma een dikke kus

Desirée (vriendin Myriam weet je wel haha)

Wat heerlijk om die verhalen te lezen!!!!
Respect dat je het toch zomaar ff allemaal in je uppie doet!!!

Ik ga nu naar je foto's kijken!!
Voorzichtig, geniet en ik kijk uit naar je volgend verhaal!!
xxxx Dees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!