manonwintjens.reismee.nl

Chiang Mai!

Hey allemaal!

Even een korte update dit keer! Ik heb niet meer veel tijd over en mijn vorige verhaal was wel erg lang geworden :-P

Ik heb er nu een week in Chiang Mai opzitten en het was echt helemaal geweldig! Wat een leuke stad, heel anders als Bangkok, veel rustiger, gemoederlijker en ook goedkoper!
Ik sliep in een super leuk Guest House en heb veel leuke mensen ontmoet.
Maar laat ik me beginnen waar ik de vorige keer gestopt was: ik had nog 1 dag te gaan in Bangkok.

15-11 Fietstocht door Bangkok.
Ik heb een fietstocht van 5 uur door Bangkok gedaan, georganiseerd door een Nederlander J
Dit was erg leuk! Je ziet Bangkok op een hele andere manier en vooral de rijstvelden vond ik leuk om te zien (zie foto's).
Na afloop nog moeten haasten om optijd bij het station te komen om mijn nachttrein naar Chiang Mai te halen. Op ht Station afgesproken met Leon en Thijs, zij gingen ook met de nachttrein. Kregen we de tijd tenminste om met een potje kaarten in de restauratiewagon.
Ik heb heerlijk geslapen in de trein, de bedden waren prima en het viel me dus erg mee. De rit dude geloof ik 14 uur, ‘s ochtends om een uur of 10 kwam in in Chiang Mai aan.

16-11 Arrived in Chiang Mai.
Ik naar het Guest house.. Vond het toch wel spannend omdat het de eerste keer zou zijn dat ik een kamer ging delen met andere mensen. Toen ik era an kwam dacht ik echt: wat is hier de bedoeling van?? Buiten het guesthouse, op het terrain, waren allemaal bamboo bedjes waar mensen op lagen te chillen. Ik vond het maar een beetje vaag haha,. Toen ik echter na mijn kamer liep werd ik meteen hartelijk ontvangen door mijn kamergenootjes en ik werd meteen mee gevraagd met stappen ‘s avonds. Die bedjes buiten waren ideal om wat rond te hangen en mensen te leren kennen, het was echt hartstikke gezellig!
Die middag ben ik met Thijs en Leon wt tempels in de stad gaan bezoeken. Ook boekten we een kook-cursus voor de volgende dag en een jungle tour voor de 2 dagen daarna. Daarna zijn we nog naar de nightmarket gegaan.
‘s Avonds met een hele groep van het guest House (denk wel 15 man) uit gegaan. Eerst naar een bar waar live-muziek werd gespeeld en iedereen die wilde spleen kon spleen, heel leuk! Vervolgens zijn we naar de reggeabar gegaan en hebben heerlijk gedanst! Bij terugkomst bij Guest House zaten er nog steeds mensen buiten te praten, dus uiteindelijk ging ik pas tegen half 3 naar bed!

17-11 Kookcursus
De wekker ging vrij vroeg voor de kookcursus. Ik vond deze leuk om te doen, maar we waren met een erg grote groep (32 man) en mij lukte het Thaise koken nog nit helemaal... Een aantal van mijn eigengemaakte gerechten vond ik dan ook niet zo lekker smaken helaas...
‘s Avonds weer en hele tijd buiten gehangen om te kletsen met mensen. Dit keer iets eerder naar bed gegaan, omdat ik 2 dagen de jungle in zou gaan!

18/19-11 Jungle Tour.
De eerste dag vond ik echt super zwaar! Het was echt iets van 3 uur lang alleen maar berg op lopen, en op een zeer stevig tempo. Ik kreeg behoorlijke last van mijn astma, dus halverwege had ik het eigenlijk al wel gehad. Natuurlijk doorgezet en toen we eenmaal boven in de Bergen zaten, was het uitzicht prachtig! Echt de moeite waard! Super mooie foto's gemaakt van de zonsondergang en na een heerlijke Thaise maaltijd zaten we met wat mensen bij het kampvuur en de gids speelde songs op zijn gitaar. Die sfeer en het gevoel wat dat oproept, kun je eigenlijk niet omschrijven, het was geweldig!
Minder geweldig waren uiteraard weer de spinnen! Jeetje er zat echt een grote op de wc! Helaas geen foto gemaakt, maar geoof me, hij was enorm! Er werd me gevraagd of ze hem weg moesten halen voor ik naar de wc ging, maar ik zei heel dapper (al zeg ik het zelf) dat ze hem moesten laten zitten, ik moet er toch maar aan gaan wennen! J

De tweede dag was de wandeling een stuk prettiger, dit keer omlaag en over rotsen, beekjes en brugjes, erg avontuurlijk J Opnieuw aan olifanten rijden gedaan en raften. Dit keer was het raften wat spectaculairder; een stuk met rubberen bootjes, maar het mocht van mij nog wat meer actie bevatten!
‘s Avonds bij terug komst in Guest House, hadden net een aantal mensen eten gehaald en ik mocht mee eten, echt life! Opnieuw naar de reggae bar gegaan, met Arjen, een jongen uit Groningen en Martin een jongen uit Duitsland.

20-11 Bungee-jumpen!!
De volgende dag ben ik met Arjen en Julius (2 vrienden) op scooters door Chiang Mai gaan rijden. We zijn naar zo'n extreme-sport centre gegaan waar je kon bungee-jumpen and we did it!!!!
In het begin durfde ik niet zo goed, ik stond echt aan de rand met knikkende knieen en vond het erg tegen mijn natuurlijke gevoel in gaan om me gewoon voorover te laten vallen. Natuurlijk heb ik het wel gedaan en het was echt super vet!! Eindelijk de actie waar ik op wachtte ;-)

20/21-11 Loi Kratong.
Dit weekend was er feest in Thailand. Vooral in Chiang Mai wordt dit feest groots gevierd, dus ik zat goed J Thai laten geluksbalonnen op om de lucht te eren en hun excuses aan te bieden voor de vervuiling. Daarnaast maken ze bloemstukjes die ze op de rivier laten drijven om zo het water te eren. Het was heel bijzonder om tijdens dit festival in Thailand te zijn, aparte sfeer. Natuurlijk hebben ook wij balonnen op gelaten en vanuit het Guest House konden we bloemstukjes maken haha. Met een groepje zijn we naar de rivier gegaan en daarna uiteraard weer naar de reggae bar J De laatste avond in Chiang Mai was dus opnieuw erg geslaagd!

Vanavond vertrek ik richting Laos. Ik vind het erg jammer om al uit Chiang Mai weg te gaan, vond het hier super! Time flies when you're having fun! Kan natuurlijk niet te lang blijven hangen want er staat nog genoeg op mijn lijstje om te doen!
Vanavond wordt ik eerst met een busje naar een plaatst gebracht vlak bij de grens. Morgen stap ik dan op een boot over de Mekong rivier en ga ik Laos in. Dan duurt het nog een dag om naar Luang Prabang te gaan. Woensdag middag (voor jullie in de ochtend) kom ik daar aan. Ben benieuwd!
Ik heb gezelschap gekregen van Martin, de jongen die uit Duitsland komt, dus dat is wel gezellig J
Ik heb besloten om the gibbon experience niet te doen. Ik vind het toch wel erg duur, en die nacht in de jungle was wel genoeg ;-) En zoals ik al zei: er is zoveel te doen en te beleven... Je moet natuurlijk keuzes maken.

Zoals jullie weer hebben kunnen lezen (en nu is mijn verhaal toch nog lang geworden) gaat het nog steeds erg goed met me, ik vermaak me prima en heb (tot nu toe) nog geen heimwee.Ik vind het wel een beetje spannend om nu naar Laos te gaan.. ben ik net beetje aan Thailand gewend en ga je weer naar ander land. Maar komst vast allemaal goed J
Ik hoop weer zoveel reacies te krijgen, dat is zo ontzettend leuk om te lezen en doet me goed J Daarnaast wil ik natuurlijk ook weten hoe het in NL is!! Hebben jullie de zwemvesten en de lieslaarzen alweer kunnen opbergen? En inmiddels de snowboots uitgehaald?? Heb ik nog dingen gemist?? Tell me!

Lots of Love,

Manon

PS: mijn thaise simkaart werkt niet helemaal zoals het zou moeten, heb ik gemerkt. Niet alle berichten ontvang ik helaas L Dus mocht je je afvragen waarom ik niet reageer, waarschijnlijk heb ik hem dan niet ontvangen!!

Reacties

Reacties

mam

al heb ik je vanmorgen life gezien en gesproken(wat geweldig was natuurlijk,je ziet er goed uit)is het weer super leuk om je verhaal te lezen en foto's te bekijken.
ik kan dan een beeld vormen van waar we het over gehad hebben goede reis en veel plezier.
love you

Cassiej

Zooo ik zat me net af te vragen hoe het met je ging en las op Facebook dat je had gebungeejumped, vet! En nu weer een uitgebreide update, nice!
Klinkt erg gezellig allemaal, dus dat komt wel goed met jou daaro!
Hier in NL is het alweer paar dagen droog. Wordt wel kouder en rond donderdag verwachten ze de eerste sneeuwbuien... dus ik ben benieuwd!
Verder is er weinig spannends gebeurd hier. Amuseer jij je nu daar maar, hier mis je vrij weinig :P

Dikke kus en liefs uit rotterdam

Wendy

Wauw Manon!!! Wat een geweldige verhalen!!!! Ik vind het super om alles te volgen wat je meemaakt. Je kunt het ook zo heerlijk vertellen (schrijven).
Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je daar al vrienden hebt.
Veel plezier nog en ik wacht al op je volgend verhaal hahaha.

Groetjes Wendy (ook van Rene natuurlijk)

marianne

hallo Manon heb net met john heerlijk weer genoten van je avonturen wij zijn heel trots op dat je al deze dingen meedoet en ook er zo van geniet je schrijft het ook zo leuk, dat we het gevoel hebben alsof we erbij zijn en je hebt ook al leuke nieuwe vrienden erbij nog heel veel plezier en ik kijk nu al weer uit naar je geweldige avonturen dikke poen en knuffel
vaan us de buufjes

Sanne

Heee manon!

Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar!
Hele mooie ervaringen allemaal zeg. Jungle, bungeejumpen wauw!! Spannend!
Knap hoe je je weg zo in je uppie kunt vinden en hoe je weet wat er waar te doen is en hoe je daar komt.
Veel plezier in Laos en geniet ervan!

Groetjes Sanne

@meli@

Hey meid,

Mooie omgeving zeg en wat super leuk die olifantentocht..... Je vermaakt je prima zo te zien en lezen. Ben benieuwd of je ooit nog gaat bungeejumpen want bij mij was het 1x en nooit meer :D.

Have fun xxxjes

Curly

Heey Lieverd,

Wat een sjieke dingen heb je alweer allemaal meegemaakt! Las inderdaad ook op facebook dat je had gebunjeejumpt, dus was ook erg benieuwd!! Super vet!
En ook leuk dat je al vrienden hebt gemaakt, zit je tenminste niet alleen he!

Geniet ervan!!

Veel liefs Curly

Curly

Ohwja en je vroeg nog hoe 't hier is...
Beetje zoals altijd he;) Zaterdag Anne geholpen met verhuizen, Zaterdagavond spelletje gedaan bij ons thuis.. Zondag SYTYCD gekeken..
En t weer was in t weekend wel lekker, vooral zaterdag, lekker zonnetje.. maar zijn de voorspellingen voor komende week inderdaad Sneeuw!! Dus ben benieuwd!
En ik zit op school natuurlijk volop in de sinterklaassfeer, dus das altijd wel leuk:)
Vrijdag feestje Jur en Dominic, zaterdag Qlimax!

Nou meis, tot gauw weer, hele dikke knuffel en poen Curly!

Stephan

Hey Manon,

Leuke verhalen!! Ik heb me eigen verhalen er ook weer eens bijgepakt!
je doet ruige dingen daar :) zoals het moet!

geniet er lekker van!

Je mist hier vrij weinig....Feestje hier, feestje daar, fotos, scouting, werk en zeer weinig vrije tijd.....die dingen blijven door gaan, zo gaan die dingen.

Jij doet daar veel spannendere dingen!
Elke dag is anders :)
jaaaaahaaaaaahahahaaaa dat wilden ze WEL weten ;)

Laos is te ruig...stop nou eens met zenuwachtig zijn ;)
jij gaat Vang Vieng TE gek vinden......waag het eens leuke foto's online te zetten ;)

Geniet er lekker van en veeeeeeeel plezier nog!

Liefs uit Hardinxveld

Minguella

Hey Manon! Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin. Ik ben heel benieuwd hoe jij Laos gaat ervaren. Ik wil er in de toekomst ook graag heen, dus kom maar op met die verhalen + foto's. Have fun! Liefs Ming

Froukje

Hey avonturier

Ik moet ineens aan ons gesprekje denken,weet je nog over heimwee enzo, hahahaha klopt toch wel een beetje he. Hier gaan we binnenkort bibberen maar wie weet een witte kerst. Voor ons ook iets moois. Ben zo enorm trots op je wijffie dat je dit doet. En dat je je wc deelt met een spin, zie je mij toch niet snel doen.
En zie je, je maakt zo snel vrienden!! Ik geniet van je foto´s en je verhalen. Met een beetje heimwee naar het avontuur. Maar ik ben hard aan het werk om me aan onze afspraak te houden voorals je terug komt he!!!

Dikke poen Frouk en Dennis

pappa joe

hey meisie van me,
wat sjiek um dit allemaol te leze en te bekieke.
(iech wou dat iech der bei kós zien)
nu maar ff verder op zijn huillands,
van kleine krullekop en eigenwijze opdonder zit je me nu daar bijna aan de andere kant van de wereld!
Van spiderwoman, elephantwoman tot bunjijumper de wereld ontdekken, wat een belevenis.
En wat ga je nog meer op je pad tegen komen?
God bles you and heel veel poenen en unne dikke knuffel
vaan us.
dien trotse auwers.

Peter en Marie-Louise

Sjiek om met jou mee te mogen genieten! Je schrijft op 'n manier dat je als lezer er helemaal bij betrokken raakt. De fantastische foto's fleuren het allemaal nog eens op, want kleur is er zeker onderweg. Geniet. Dit pakken ze je nooit meer af. Het is ook heerlijk om veel mensen te ontmoeten en te leren kennen. Een ding is zeker; geen betere hemel dan een goed leven! Filosofeer daar maar eens over als je naar de sterren ligt/zit te kijken. We blijven je volgen. Peter en Marie-Louise.

René & Kim

Hey Manon,

We hadden al van je wilde plannend gehoord en zijn nu je verhalen aan het volgen!! We zijn nu al jaloers haha!
Geniet ervan!!

Kus René en Kim

Maria

Hey Manon

Geweldige verhalen en mooie foto's.
Geniet ze verder.

liefs Winfried en Maria.

Meniek & Jasper

Hey Manonnie ;)

Woawie wat un sjieke foto's & verhoale weer!
Veer zien jaloers hey vanoet ut kouwe kikkerlandsjuh!!
Woaw wat un prachtige foto's en coole dinger deis diech doa!!
En totse bis goan Bungjee-jumpen woawie!! De blijfs miech verbaaze :)
Veer weense diech nog hiele vette belevenissen en un prachtige tied!! Geneet d'r vaan!!

Dikke poene Meniek & Jasper

P.s. bij dien letste foto bleef iech meh noa rechts duije (meh iech wis neet tot iech ut de letste foto woar) dus iech zek tege Jasper die 2 foto's staan er een paar keer dubbel op.... uhm wel heel vaak dubbel op... oei ik ben continu aan drukke vorige volgende hahaha (terwijl ik dacht dat ik alleen maar op volgende was aant drukke), hoezoe blondt?? Hahaha

Amuseer diech!! XXX

Margriet en Wil

hoi Manon,

um diech neet hielemaol te laote vervreemde mer even un stukske in dien mooijertaol. Ut lik dus neet aon dien SIM kaart al die raar woard. Sjiek tots diech ut nao diene zin höbs en wat un ervaring!
Geneet vaan eder oor en ederen daag en veural vaan al die blikskes beer.
Hoihoi.

Ellie

Ik geniet echt van al die mooi verhalen en foto's.
Het plezier spat er af.
Geweldig hoe je je grenzen steeds opnieuw aan het verleggen bent!
Goede reis naar Laos!

groetjes

Denise

Heeeey manon!!

Echt super vet he!! Ook je foto's!!
Nou geniet maar van het weer.. hier gaat het donderdag alweer sneeuwen :| echt koud hier..
Hier mis je niks bijzonders iig haha
Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

Nou veel plezier en voorzichtig he!!

xxx Denise

Anne

Heey meissie!
Weer allemaal te gekke dingen gedaan lees ik :D en je hebt de sprong durven maken!! Ik vond t ook echt raar om me toen zomaar te laten vallen, maar daarna is het echt super vet!! Gezellig dat je een reisgenootje hebt en allemaal al leuke vrienden hebt :)
Enjoyyyy!!

Dikke kuss

Patricia

Wat een superverhaal weer! Zie je wel dat je geen korte verhaaltjes kan schrijven!! ;-)
Echt heel gaaf allemaal.
Geniet er lekker van. We denken hier aan je hoor!

Liefs xxxx

Natascha

Weer super om je verhalen te lezen! En vet je bent gewoon gaan bungeejumpen.
Schei uit hier is het belachelijk koud aan het worden, brrrr... En verder hier eigenlijk niks bijzonders. Have fun in Laos en we horen weer van je!
Xxx

Myriam

waauuuuww je doet echt super stoere dingen daar :D

Chiang Mai is echt super hè! Ook super dat je veel leuke mensen leert kennen, kun je je ervaren toch nog een beetje delen met mensen die hetzelfde meemaken als jij nu.

Ben erg benieuwd naar je verhalen over Laos en vooral van tubing :D.

Meid, geniet geniet en nog eens geniet. Hier is het alleen maar koud en wordt alsmaar kouder, dus geniet ook van het heerlijker weer daar.

xxx

henny en roland

hey kanjer ,geweldig die verhalen,ik vind het knap van je dat je het maar allemaal doet hoor .fijn dat het zo goed met je gaat en dat je veel nieuwe vrienden maakt.ga zo door manon op naar het volgende .
we wachten met spanning op je verhalen
gr henny en roland en de kids

Jur

Ha! Alle spanning vooraf is dus voor niks geweest, je vermaakt je zo te zien prima! Zelfs de bungee heb je gedaan :P Ik wacht op het volgende verhaal over skydiven! Enjoy it in Loas! xx

Ing

He meis,
Zoe te huure geit ut supergood met dch :)!!
Supervet totste bis goon bungeejumpen!!!!
En wat een sjoen foto's, wowwww!!!
Bin beneujd naor dun volgend verhaol. Ammezeer diech en geneet devaan, 'cause time flies!
Dikke poen

de Ruijterkes

Geweldig dat je iedere keer weer je grenzen kunt verleggen. Spinnen zien. een jungletocht waar je door moet ook al ben je kapot en dan ook nog bungeejumpen.
Super gaaf allemaal.
Leuk dat jezelf ook geregeld op die mooie foto's te zien bent.
Geniet ervan, dikke poen Anja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!