manonwintjens.reismee.nl

Het zuiden

Mijn reis in Thailand zit er helaas al bijna op. Tijd voor een update.

Ik was bij mijn vorige blog gebleven bij Cambodia. Met Tim heb ik nog een boottocht gemaakt over het meer, Tonle Sap. Dit meer wordt tijdens het regenseizoen een stuk groter. Waar wij voeren was het water op dat moment 70 meter diep. In de zomermaanden is het droog! Heel apart. Er wonen mensen in flaoting villages, daar zijn we langs gevaren en we hebben een flaoting school bezocht. Overal om ons heen kwamen kinderen op ons af met slangen om hun nek die ons bleven vragen: one dollar. Best zielig.
Ook zijn we nog op stap geweest in Siem Reap, dat was ook wel apart. Eerst zijn we naar de 'hiphop club' gegaan, waar de combodiaanse jongeren helemaal uit hun dak gingen. Na een tijdje veranderde de dj van stijl en ging een aantal zogenaamde schuifelnummers draaien in hun eigen taal en iedereen op de dansvloer zocht meteen een partner en begon te schuifelen! Hier gebeurd dat dus nog haha ? en dat in een hiphop club! We hadden in ieder geval een leuke avond.

Vanuit Siem Reap ben ik linea recta naar het zuiden van Thailand gegaan, doordat ik dus een beetje in tijdnood was gekomen. Ik heb eerst een aantal dagen op Phuket gezeten, waar ik een snorkeltour naar de Similan eilanden heb gedaan. Dit zou een van de mooiste duik en snorkel plekken ter wereld zijn, maar om eerlijk te zijn vond ik het wat tegenvallen. Ik heb mooie vissen gezien en een aantal zeeschildpadden, eentje zelfs op 5 cm afstand van me. Maar het koraal was allemaal dood, dus weinig mooie kleuren onder water. Misschien dat je hier een andere ervaring hebt met het duiken, maar ik vond het een beetje zonde van mijn geld.
Na Phuket ben ik naar Ko Phi Phi gegaan. Wat een heerlijk eiland!! Het is hier vrij touristisch, dus het leeft hier! Een hoop leuke shops, restaurantjes, café's en touristenbureau's. Ik ben hier nu 5 dagen en het bevalt me prima! Ik heb lekker op het strand gelegen, ben uitgegaan en heb nog een boottrip gedaan naar verschillende eilandjes hier om heen en ook weer gesnorkeld. Hier vond ik het leuker om te snorkelen, iets meer te zien onder water. Verder heb ik een avond in de box-ring gestaan haha!
Er is hier ook een reggae-bar, al slaat die naam nergens op. In het midden is een gote boxring en de touristen worden uitgedaagd om tegen elkaar te boxen. Als je mee doet krijg je een free bucket (emmertje met alcohol erin) en het publiek mag stemmen op de winnaar.
Als er jongens gingen boxen ging het er echt af en toe hard aan toe... Eentje had een gebroken arm en eentje was even een paar tellen knock-out... Gezellig!
Nouja ik werd door een andere meid uitgedaagd en ben de uitdaging aangegaan, met succes!! Na 3 harde rondes werd ik tot winnares bekroond! Ok, ok.. Ik zal eerlijk toegeven; we hadden afgesproken er een show van te maken en vooral voor de fun en wat foto's in die ring te gaan staan, haha. Dus ik ben er zonder pijn en kleerscheuren vanaf gekomen hahaha.
‘s Avonds is er hier ook genoeg te beleven. Op het strand worden strandfeesten gegeven met free-buckets en fire-shows, allemaal in een relaxte sfeer.

Nog een aantal dagen hier (en misschien nog even naar Krabi) te gaan. Ik was nog aan het twijfelen om een duikcursus hier te gaan doen, maar helaas kreeg ik geen goedkeuring van de dokter vanwege mijn astma ? Dus dat wordt gewoon nog even relaxen op het strand. Gelukkig is het nu wat beter weer, andere dagen viel er af en toe eens een regenbuitje.
In het weekend terug naar Bangkok en dan de 20ste naar Sydney!!

Alvast allemaal hele fijne feestdagen!
Liefs Manon

Reacties

Reacties

Pim (schoonbroer)

Hey manon!
Ik zet maar ff ''schoonbroer'' achter mijn naam want volgens mij ken je nog een Pim.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Nog ff en dan naar Sidney, lijkt me echt super!
Ik wens jou ook alvast hele fijne feestdagen en geniet ervan want je maakt oud en nieuw hoogstwaarschijnlijk maar 1x mee in sidney.

Groetjes vanuit het kille Nederland, en amuseer je!

Curly

Heerlijk om te horen!! Die boxring, hahaha, lijkt me echt vet om te zien!!

Geniet maar lekker verder meisje!!!

Dikke poen Curly

Renate

Hi Manon,

Super om iedere keer weer je verhalen te mogen lezen....je bent gewoon al een dikke maand weg, wat gaat de tijd snel!! En nu op naar sidney! Heel erg veel plezier, geniet ervan en alvast hele fijne feestdagen!!!

Liefs Renate

de buufjes

ha onze wereldreizger geweldig om al die dingen te beleven vooral in die boxring haha daar hed ik wel eens bij willen zijn, maar zoals je al schrijft het gaat nog steeds prima, jammer van het duiken maar je gezondheid gaat voor en je moet daar geen onnodige risico,s voor nemen, ik wens van uit het koude Nederland nog heel fijne dagen en op naar SIDNEY.
geweldig om de feestdagen daar door te brengen want dat doe je maar een keer dus dikke poen en knuffel John en Marianne

Cassiej

Zo dat klinkt relaxed. Afgelopen dagen dus ff lekker vakantie gevierd. Leuk!! Ik ga nu ff je foto's bekijken :)

Goede reis vast naar Bangkok xxx

Curly

Zie nu je foto's pas ....

in 1 woord WAUW! Jealous!!!!!!


xxxx

Sanne

Te gek meid!! Echt stoer dat je in de boxring geweest bent! Meid met pit!
Geniet er nog van!! Benieuwd naar je avonturen in Sydney!

xxx Sanne

oma

hallo manon, ik heb je verhalen gelezen en ik hoef me niet zo ongerust te maken want ik heb gezien dat je je goed amuseert ik had niet gedacht dat je zo'n durfal was, vooral dat bungee jumpen niet normaal en op de brommer door de woestijn ik hoop dat je verder nog een fijne vakantie hebt en ook fijne feestdagen, al ben je ver weg er wordt toch aan je gedacht, terwijl ik dit zeg moet ik alweer huilen ik mis je toch wel.

liefs oma

Caroline

Heej meid!

Wat fijn om zo veel van je te horen, wat maak je toch een boel mee! ziet er allemaal ook erg goed uit :) Super vet om je in de boxring zien haha

Geniet er lekker van!! Goede reis terug naar bangkok!

Liefs, Xxx

Froukje en Dennis

Meis meis meis

Wat een mooie foto's. Hmmm ben echt jaloers. Zon, zee en strand. Wij hier vooral sneeuw en regen. Maar is je van harte gegund. Gek vrommus trouwens met dat boksen......hahaha pittig allemaal hoor. Heel veel plezier alvast een goede reis naar Aussie en super fijne feestdagen.

Dikke knuffel Dennis en ik

Patrick

Manonke!!!!
Ow ow ow wat ziet dat er allemaal goed en gezellig uit zeg (mooie camera trouwens). Geweldig avontuur en geen haartje spijt he :-) Zie iig dat je je tijd goed gebruikt en er een onvergetelijke reis van maakt.
Bedankt ook nog voor je kaart. Hij was niet op tijd (Staking van de post he) maar het was een leuke verrassing en ik had nog wat om na te genieten dan zeg maar. Geniet nog van alles wat komen gaat en alvast een gezellige (warme) kerst gewenst. x patrick

manon

heb net naar je magnefieke fotos gekeken en kreeg gelijk zin in zon, wat een avontuur beleef je geweldig.
een goede reis naar australie en fijn feestdagen daar groetjes john en manon

de Ruijterkes

Vanuit Oostenrijk een berichtje waar wij vandaag de eerste dag geskied hebben bij -5 graden.
De verhalen van jou blijven boeiend en leuk jammer dat het duiken niet helemaal is gelukt.
En natuurlijk de mooie foto's van het eiland.
Wij wensen jou een goede vlucht naar Australie, Fijne Kerstdagen en een super schitterende jaarwisseling in Sydney. Geniet ervan!!
Hiel vaol puunekes van Raoul, Anja, Kim en Roy

Ing & Mike

Wow....pictures look amazing again!
Mooie afsluiter van je geweldige tijd in Thailand...nu op naar het volgende avontuur!
Have a save journey tomorrow and hope to hear from you soon from Aussieland :)!
Big hug and kisses from the both of us Xx

Patricia

Ohhh meid! Wat gaaf allemaal zeg! Geniet ervan en blijf maar verhalen schrijven en foto's uploaden!

We denken aan je hier in het koude kikkerlandje!

Liefs xxxx

Anne

Waaaauuwww wat een foto's!!! Echt geweldig :D Kan me voorstellen dat je daar even heerlijk kon relaxe!
En nu Aussie!! Geniet ervan!

Kussss

Meniek & Jasper

Leeve Manon,

Wat un sjieke foto's allemoal!!
Woawie, geneet lekker! Noe in Sidney daan!!
Hey hiel veul snie, unne witte keers kriege veer hey, vin iech waal gezellig!
Veer weense diech hele fijne bijzoondere belevingsvolle keersdoag!!
En unne hiele gezonde, gooije bijzoondere roetsjch!!!!
En een top 2011
Veul leefs en unne dikke poen vaan us

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!