manonwintjens.reismee.nl

Welcome to Sydney!

Welcome to Sydney, Australia!

De laatste dagen op Ko Phi Phi waren erg relaxed. Ik heb nog een half-moon-party meegemaakt en kon uiteindelijk (na veel moeite van mijn lieve moeders) toch een Discover Scuba Dive gaan maken, wat echt geweldig was! Toen werd het tijd om vaarwel te zeggen tegen Zuid-Oost Asie. Wat zal ik het hier gaan missen, ik heb echt 6 prachtige weken gehad waarin ik erg veel gezien en gedaan heb.
Nu wordt het tijd voor het tweede gedeelte van mijn reis: op naar Sydney!

De vliegreis verliep zonder enige problemen en ik vond het wel grappig dat ik de douane in Sydney herkende van het tv-programma: border-security. Gelukkig waren er bij mij geen problemen en werd ik al snel opgehaald om naar het hostel gebracht te worden waar ik Sandra ging ontmoeten.
Wat heerlijk om met een vriendinnetje bij te kunnen kletsen over onze wederzijdse avonturen! Sandra is inmiddels al 6 weken in Sydney, dus zij kon me mooi wat wegwijs maken in deze enorme stad. Daarnaast vond ik het erg prettig om met de kerst en dadelijk met oud en nieuw iemand bij me te hebben die ik toch al wat langer ken!
Ik moet zeggen dat ik een aardige cultuurshock kreeg tijdens mijn eerste dagen in Sydney. Jeetje wat is het hier duur, zeker vergeleken met Azie! En mijn ‘luxe'-leventje is voorbij helaas... Als ik in Azie wilde ontbijten of avondeten, ging ik de straat op en betaalde ik hooguit 3 euro. Dat zit er hier dus echt niet in! Hier is het dus naar de supermarkt gaan en dan zelf eten gaan koken en natuurlijk ook afwassen! En de prijzen in de supermarkt liggen hoger dan de prijzen in Nederland!
Hetzelfde geldt voor mijn vuile was; in Thailand bracht ik mijn was weg en kreeg ik het de dag erna schoon terug, per kilo betaalde ik ongeveer een eurootje! Nu zal ik helaas zelf naar een wasserette moeten gaan en betaal ik zo'n 5 euro... Zoals ik al zei; het luxe-leventje is afgelopen haha. De tijd van werken zal er al snel aankomen!
Maar goed, hier zijn heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Zo is het wel fijn om weer in een westers land te zijn en Sydney is echt een mooie stad. Het valt me op dat hier veel groen te zien is en in tegenstelling tot Bangkok, ruikt het hier niet naar uitlaatgassen!
Natuurlijk hebben Sandra en ik de tourist uitgehangen en hebben we uiteraard de Harbour-Bridge gezien en het beroemde Opera-House. We hebben een bezoek gebracht aan het Wild-Life-Park en daarnaast zijn we al 2 dagen lekker in de zon gaan liggen op Bondi-Beach, waar we de life-guards van Bondi-Rescue konden bewonderen. Het weer in Sydney is niet zoals het zou moeten zijn in deze tijd van het jaar; maar het is nog behoorlijk warm, en de berichten die we horen vanuit Nederland over Sydey kunnen we niet echt plaatsen (gelukkig!)
Het is nu tweede kerstdag (oftewel boxing-day), maar ik moet zeggen dat het kerstgevoel dit jaar totaal aan me voorbij is gegaan. Natuurlijk zien we hier ook kerstbomen en genoeg mensen met kerstmutsen op. Ook is er genoeg te doen om in de kerst-spirit te komen, maar voor mij werkt het niet. Als ik foto's zie van Maastricht om dit moment; met 20 cm sneeuw, dan denk ik: ja het is winter en kerstmis! Hier lagen we vrijdagmiddag op het strand met zo'n 30 graden en dat past dus niet bij mijn idee van kerstmis! Maar goed, volgend jaar is er weer een kerstmis en het jaar daarna ook... Grote kans dat ik dan niet meer in Sydney zit ;-)
Wat betreft het uitgaan is hier natuurlijk veel te doen. Sandra en ik zitten in een hostel in de wijk Kings-Cross, wat bekend staat als uitgaansgebied (en ook als red-light-district haha), dus we zijn al verschillende avonden gaan stappen. Op een van deze avonden heb ik kennisgemaakt met 'Goon', wijn die ze hier in 4-liter pakken verkopen en het goedkoopst is als je alcohol wilt drinken. Dat het goedkoop is, merkte ik de dag erna wel! Nouja, misschien lag dat ook meer aan de drankspelletjes die er worden gespeeld.. In ieder geval, het waren gezellige avonden J
Op een van die avonden stonden we een een kroeg naast een andere Maastrichtenaar, die een aantal van mijn trouwe lezers wel zullen herkennen ;-) Roy is samen met Paul (ook een bekende, he Smully ;-)) in OZ aan het rondreizen. Wat een stom toeval was dit weer!

Sandra en ik hebben nog genoeg plannen voor de aankomende week, waaronder een bezoek aan Manly, de Sydney-Tower, Sydney-Aquarium, The Royal Botanic Gardens en dan natuurlijk NYE vieren op Mrs Macquaries Point, vanwaar het uitzicht op the bridge en operahouse geweldig moet zijn... We gaan het meemaken J
4 januari vertrekt Sandra naar Nieuw-Zeeland, en splitsen onze wegen weer. Wat mijn plannen dan zijn? Nog totaal geen idee; alle opties staan open!

Reacties

Reacties

de buufjes

ha onze wereldreigerster geweldig die foto"s van Sydney en wat moet het geweldig zijn geweest om voor het opera house te hebben gestaan en met kerst op het strand heeft ook wel wat, maar je krijgt geen kerst gevoel nou jammer dan maar volgende week met oud en nieuw dat is echt stoer om dat mee te maken, dat zijn er maar weinig die dat kunnen zeggen dus knijp je zelf een paar keer goed in je arm, want daarna zal je gauw aan het werk moeten als ik lees hoe duur het daar is maar ja het is dan ook een geweldige wereld stad en daar hangt een prijskaartje aan hahahha maar ook dat zal best wel leuk worden, als ik lees hoe jij met alles omgaat, zelfs met een mestreechteneer haha, ik wens je nu al de beste wensen voor het nieuwe jaar en een geweldige onvergetelijke oude jaarsavond in Sydney en daarna zie je wel hoe het loopt ik hoor en lees het wel poen en knuffel John en Marianne

Pap en Mam

Blij dat veer zien dat ze "BANG-kok" achter diech höbs gelaote. (veural mam). Dat alles weijer good is gegaange en dat ze aon 'n neuj Hoofdstök bis begoone nl. Australië. De löps noe in eeder geval 10 oor veur us oet, wat in helt dat ze ouch ieder nuijjaor zals viere op 'n geweldige ploats in een wereldse stad.
Let weijer op de Australische Katers, en veur uuch alle 'n sjieke jaorwisseling en 'n avontuurlik en n' gezond 2011.

dikke poen

Renate

Lieve Manon,

Ik wil je van hier uit het koude en witte Limburg toch nog fijne kerstdagen wensen (al zijn deze eigenlijk al afgelopen) en een spetterend nieuwjaar! Je begint meteen goed daar in een heerlijk zonnetje! Dat al je wensen voor 2011 uit mogen komen!!

Veel liefs xx

Patricia

Hai meis,
Wat gaaf weer, fijn om een vriendinnetje even bij je te hebben en samen het nieuwe jaar in te gaan..

Heel veel plezier gewenst met NYE! We zullen aan je denken in Rotjeknor!

xxxxxx

Myriam

Hey meid

Wat leuk om weer een verhaal te lezen en jaloersmakende foto´s te zien! Echt heerlijk dat weer! Hier zitten we maar te bibberen van de kou en als je weg wil of moet, moet je eerst de auto sneeuwvrij scheppen, maar dat heeft ook wel wat :)

Zal inderdaad wel tegenvallen na het goedkope Azië :(

Geniet van je tijd en alvast heel veel plezier met NYE!

Dikke poen oet 't kawwe, witte Mestreech

henny ,roland en de kids

hallo manon,fijn weer wat van je te horen.
wij zijn blij dat het goed met je gaat ,ook weer mooie foto's: jij in je bikini en wij met de snowboots. het zal wel eventjes tegenvallen met de prijzen .we hopen dat je een fijne jaarwisseling hebt{eentje om nooit te vergeten}maar dat zal best'
dikke knuffel en gelukkig en gezond 2011

Bianca

Hey manon,

echt sjiek um dien verhaole te leze. echt Super. Keersmis is idd neet hetzelfde es heij. Meh het is wel uns leuk um het zo met te make :D
amuzeer diech nog!!

groetjes Bianca

DoDi

eeeeeij miss manon!!

leuk je verhaaltje weer eens te lezen! fijne kerstmis gehad dus?! mooi zo! echt interessant om te lezen over je flashbacks op het vliegveld, zo ken je plaatsen waar je nog nooit geweest bent van TV. dat moet echt een vreemd gevoel zijn niet?

en nu NYE@sidney!!! woooowiej wat iser hier iemand STIKjaloers!! alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst!!

groetjes

kus

x

Ellie

Hee Manon!

Wat een fantastisch begin van je australische tijd: Sidney, the Opera House en het strand.....Zo te zien maken jullie heel wat vrienden!!
Benieuwd naar het vervolg.
Groetjes,
Ellie

Annemarie Schutjes

Hoi Manon,

Nooit gedacht dat jij zo'n avontuurlijke reiziger zou zijn! Leuk om je belevenissen te lezen. Geniet er lekker van want het gaat snel voorbij...
Ik wens je een heel fijn en vooral gezond 2011!

Lieve groetjes van Annemarie

Reneetje

Manonke!
Wat moet het inderdaad raar zijn geweest om met kerst te liggen bakken terwijl wij hier ons zo dik mogelijk aankleden! Enorm jaloers hoor!
Heb afgelopen tripje naar l2a nog vaak aan je gedacht! Jammer dat je er niet bij was maar na je verhalen heb je het daar geloof ik wel geweldig!
Geniet ervan lieve schat! Alvast heel veel plezier met oud op nieuw! Als t klopt is het bij jou 3 uur later oud op nieuw!!Als we hier bijna gaan slapen begint t bij jou pas! hihi! :D We zullen aan je denken!

Veel liefs en een dikke kus uit een nog steeds wit maastricht

Denise

Zoooo jij hebt het echt wel beter dan wij hier!! Pffff haha
Geniet er maar lekker van! Voor je het weet is het allemaal weer voorbij!
Wel fijn dat je andere bekende bent tegen gekomen daar he!!
Roy Ummels bedoel je vast he? Die zit ook is Australie ;-)
Nou meid hou ons maar op de hoogte en alvast een spetterd 2011!!!

Dikke kussssss

Ing

He Meis,wat n avonturen wederom! Chbin blij totste keers en neujjaor good bis doorgekaome! Dat maakste toch mer eine kier met,neujjaor in Sydney! Wat n sjieke foto's weer en de bis idd al good gekleurd! Now Meis,nogmaols ut allerbeste veur 2011,mer chdink tot dit jaor veur diech al neet mie kepot kin! Iech loer oet naor dun volgende briechske! Ammezeer dch en geneet! Dikke poen en knuf!

Meniek

Wat un leuke footekus weer, bin erg benuijd noa ut vervolg!!
Nog de beste weense veur 2011!! Hub diech al diverse kiere probere te smse meh ut luk miech neet :( (blondie hè)
XXX

Caroline

Heej Meid!

Wat leuk om je verhaal weer te lezen :) Fijn dat je goed bent aan gekomen in Sydney! Je maakt alweer een hoop mee zeg! I'm Jalouseee!!! Super grappig om de foto's van jou en sandra op het strand te zien met de kerstmuts en de rendier oren! haha en wat was het vuurwerk mooi, de moeite waard om te wachten :)
Fijn dat je kerst en nieuwjaar zo goed door bent gekomen, dat maak je niet meer snel mee in Sydney!
Lieve meid, heeel veel beste wensen voor 2011!! Geniet nog lekker van je avontuur, ben benieuwd wat je nu allemaal gaat doen..Ik kijk uit naar je volgend berichtje!

Veels liefs en dikke kusjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!