manonwintjens.reismee.nl

En nog eens Sydney :-)

Heey allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie van mij hebben gehoord, dus tijd voor een update!
Al moet ik zeggen dat ik nu niet veel heb om over te vertellen. Ik ben nog steeds in Sydney en denk dat ik hier ook nog wel even ga blijven.
Sydney vind ik nog steeds een leuke, gezellige stad. Ondanks dat het groot is, is het centrum zo gebouwd dat je alles waar je wilt zijn ook op loopafstand te bereiken is. En als dat niet het geval is, zoals het styrand, zijn er super verbindingen. Het hostel waar ik nog steeds zit, is heel gezellig. Er is een grote binnenplaats waar het gezellis is en iedere dag/avond is er iets te doen. De sfeer is goed en er zitten ook een aantal mensen die er al een hele tijd leven, dus die leer ik nu ook beter kennen. Iedere vrijdag avond is er een grote BBQ waar je voor 5 dollar aan kunt deelnemen en het is echt super gezellig.
Voor mij is de BBQ nu gratis omdat ik sinds een week in het hostel werk. Ik ben nu een van de cleaners. Het is best zwaar, 's ochtends om 7.00 beginnen. Dat is erg vroeg als je niet meer gewend bent om echt vroeg op te staan haha. En zeker als je niet echt optijd gaat slapen of op stap gaat ;-) Voordeel is dat ik wel vrij optijd weer klaar met werken ben, dus ik 's middags nog naar het zwembad kan gaan op kan relaxen op het balkon in de hangmat J Wat een leven, denk ik dan!
Ook kom je natuurlijk erg smerige dingen tegen, zoals een wc waar iemand de avond van te voren in heeft overgegeven, of je: geprobeert heeft om IN over te geven, maar er helaas ook veel naast ging...
Het is hier ook erg warm, en de laatste dagen erg vochtig. Het zweet loopt me dan ook echt letterlijk van mn gezicht en rug af. Maar goed, het is lekker om weer eens iets nuttigs te doen haha, en ik had het geld hard nodig! Als ik 10 uur per week werk, kan ik hier gratis blijven. Als ik meer werk, krijg ik per uur betaald. Afgelopen week heb ik 34 uur kunnen werken, dus dat was erg fijn!
Dus waarschijnlijk blijf ik hier nog wel een paar weken, zodat ik wat geld kan verdienen. End aarnaast zodat ik even wat tot rust kan komen. Het bevalt me wel om even op dezelfde plek te kunnen blijven, het word nu een beetje mijn plekje en dat zorgt voor wat rust. Kan ik even bijtanken voordat ik weer verder ga reizen.

De temperatuur in Sydney is zoals ik al zei erg warm. Maar het is niet zoals het zou moeten zijn in deze tijd van het jaar. Het is best vaak bewolkt de laatste week, energ benauwd. Hoge luchtvochtigheid. Zoals jullie op het nieuws vast gehoord hebben, is het weer in Australie sowieso niet zoals het zou moeten zijn. Gelukkig heeft Sydney niet zoveel last van de enorme regen die er op sommige plaatsen valt, maar ook hier zijn er gevolgen. Er is bijvoorbeeld minder werk op het land, wat voor de de inwoners natuurlijk nadelig is, maar ook voor de backpackers. Het is nu moeilijker om werk te vinden, dus er zijn best wel wat mensen die in de problemen komen. Ook in de supermarkten is er minder fruit te vinden. Laat staan wat de economische gevolgen op langere termijn gaan worden.

Buiten dat ik dit keer niet zulke spannende verhalen te vertellen heb, heb ik het nog steeds goed naar mijn zin en ben blij dat er pas 2 maanden van mijn reis op zitten J. Natuurlijk denk ik ook aan jullie thuis en mis ik jullie (af en toe haha ;-))
Op oudjaarsdag bijvoorbeeld, toen ik de hele dag in het park moest wachten, moest ik terug denken aan vorig jaar wintersport. Ik miste het ‘weerwolven' en jullie gezelschap!
En voor jullie in NL gaat het leven natuurlijk ook gewoon door. Binnenkort is het carnaval, toch wel jammer dat ik dat ga missen! En eenn aantal van jullie hebben ook mooie reizen voor de boeg, of een nieuwe baan of nog dezelfde baan maar de crisissen gaan gewoon door!
Toch hoop ik dat jullie af en toe ook wel eens aan mij denken, helemaal aan de andere kant van de wereld ;-)

Liefs,
Manon.

Reacties

Reacties

Karin

Hoi Manon, wat leuk om te lezen dat het goed gaat met je! Natuurlijk denken we regelmatig aan jou hoor! Toen ik van de week al die slechte berichten over de overstromingen in Australië hoorde heb ik me even een beetje zorgen gemaakt, maar Ramona vertelde me dat je daar gelukkig geen last van had. Verder gaat hier het leven inderdaad gewoon zijn gangetje en verheugen we ons op de carnaval, haha! Heel veel plezier en leuke ervaringen nog gewenst vanuit de andere kant van de wereld!
Liefs Karin

Minguella

Hey Manon, fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Relax dat je een baan hebt en dat je als tegenprestatie gratis mag verblijven. Al 'n idee waar je hierna naar toe wil? Wij gaan trouwens in augustus rondreizen door Noord- India :-)!!! Have fun! Liefs Ming

Ellie

Nou ja Manon, het kan niet beter! En in een relaxte stad, en naar het strand, gezelligheid om je heen en dan ook nog geld verdienen...!!
Enjoy en tot de volgende keer. (kan me trouwens goed voorstellen dat het ook rust geeft om een tijdje op een en dezelfde plek te verblijven; heerlijk idee dat je nog zoveel maanden hebt!)

Groetjes, take care,
Ellie

Cassiej

Hi there!
Leuke update weer, al was het veeeeeeeeeele malen leuker om die verhalen via de telefoon te horen hihi! Dus het meeste wist ik al :P Heb je nog een beetje trips / uitstapjes op de planning vanuit Sydney? Of vooral even het gewone leventje hebben daar?
Onze verjaardag was overigens weer goed geslaagd... :) jammer dat je er niet bij was, maar dat halen we volgend jaar wel weer in:P
Nu nog 4 daagjes werken en dan weer ff lekker snowboarden! En dan is januari ook alweer bijna om, dus bijna USA time!
Xxx Cass

Anja

Fijn om weer van je te horen en te lezen Gelukkig dat je het nog steeds naar je zin hebt. ook al vind je dat werken zwaar poeh-poeh!
We denken en praten regelmatig over jou, dat ik zo'n nichtje heb dat voor het avontuur gekozen heeft en aan de andere kant van de wereld zit.
Meid geniet er maar van.
xxx

de buufjes

he wereldreiziger sorry dat ik zolang niks van mij heb laten horen,maar je kent mij he druk druk druk, maar zoals ik lees en hoor van mamma heb je het prima naar je zin, en jou kennende had ik ook niet anders verwacht, en dat werken dat hoort erbij ook dat heeft toch zijn charme, het is toch anders als thuis, geniet dan ook maar goed van de vrije uren die je daar hebt. ik denk heel veel aan je en ben nog steeds hee erg trots opje. toen jij op oudejaarsavond 30 graden had zat Marc in lapland met min 30 graden, dus 2 buurmaarjes op de zelfde avond en 60 graden verschil leuk he?ok ik hoor wel weer van je dikke poen van John en mij xxxxxxxx

Ing en mike

Hey Meis,
Enne how's life?? Leuke verhaole en nice pictures:)!!
Bevalt ut werken in ut guesthouse nog steeds? Hubste inmiddels nog aander were gevoonde? Bits Sydney al beu of bleijfste nog hiel get langer? Jaomer totste dr neet beij waors op de bdayparty vaan Cas,curlz en Ronald!
Nouw Meis amusez vous en vr kieke oet naor dun volgende verhaole :)!!
Xx mike en ing

Jos van Minderhout van Ool

Hoi Manon,sinds een tijdje volg ik jouw reisverslagen,wat een indrukken doe je op,geweldig.Het is leuk je op deze manier een beetje te volgen.Hier in Maastricht gaat het leven inderdaad ook gewoon door.Jij daar in de zon en wij hier wintersport, heb prachtige foto's gemaakt van Maastricht en omgeving,maak er een boekje van "'winter in Maastricht"tzt zul je het wel een keertje zien.In het Wieckerhoes veranderd er weinig behalve de bewoners natuurlijk.Sinds jij weg bent ,is er meer ondersteuning vanuit Sonar en sinds Tonia weg is wordt de administratie door Karin gedaan,de andere functies hebben ze verdeeld over de rest van het personeel.Het blijft hectisch en roeien met de riemen die ze hebben. Ik denk dat je een juiste beslissing hebt genomen door lekker de deur achter je dicht te trekken en heerlijk op reis te gaan.Mano ik wens je nog heel veel reis plezier en ik blijf je volgen. Heel veel groeten en liefs Jos.

Anne

Heeey!!
Super dat je t nog zo naar je zin hebt :D Is ook wel fijn om nu ff op dezelfde plek te blijven. Kun je daar wat opbouwen en centjes verdienen!
Hier gaat alles goed.. Heb weer werk! Maar stuur je binnenkort wel weer een update mail :)
Geniet van je leventje daar meis!!

Kusss

Sandra

Hi mate!
Grappig dat je nu ook bij de 'longstayer's gang' van Original Backpackers hoort! Ben je verhuisd naar een andere kamer, of nog steeds in partyroom 12? Het was een top tijd daar! Heel raar dat ik daar alweer paar weken weg ben en in de tussentijd al zoveel verschillende (soms nog smerigere) hostels ben geweest... Gelukkig wordt Original Backpackers nu door jou goed onder handen genomen! Ben benieuwd of je volgende update weer vanuit het Sydneyse komt, of dat je ons verrast met een nieuwe wending van je reisplannen!
Geniet ervan, dikke kus!

Annelies

Ha Manon wat leuk om weer even mee op reis te zijn. Ja wij werken hier en jij nu daar, wat wil een mens nog meer. Geniet er maar intens van maak veel foto's zodat je achteraf nog heerlijk kan genieten. ( ook van de vieze dingen gatsie) En ja met regelmaat denk ik aan jou zo heel verweg en hoe het je vergaat. Maar zo te lezen prima houden zo. Nou hier zijn veel mensen die zich klaar maken voor de carnaval, de liefhebbers zullen jou wel op de hoogte brengen. Nog heel veel vakantie en werk plezier en geniet van alles om je heen. Ik ben benieuwd naar waar de reis verder gaat. Tot de volgende keer dikke knuf Annelies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!