manonwintjens.reismee.nl

En alweer een maand voorbij...

Hey allemaal,

Hier weer een korte update van mij. Het gaat nog steeds goed met me!
Het Australischie leventje bevalt me wel. Het is hier zo anders dan in NL! Iedereen is veel relaxter en meer laid-back. Niemand lijkt echt gehaast en je merkt echt de ‘no worries' - gedachte. Als ik werk in het hostel, zeggen ze wel vaker tegen me: doe eens wat rustiger aan jij, je werkt veel te hard! Haha, ik ben het zo gewend om op de tijd te letten. Toen ik kamermeisje was in het hotel, hadden we zoveel minuten per kamer, dus je moest echt heel hard doorwerken en dan jagen ze je nog op. Hier dus niet, heerlijk J Voor mij is dat wel echt een verandering. Ik merk ook wel dat ik zelf een beetje verander. Ik was altijd heel stipt met dingen en erg georganiseerd. Nu denk ik vaker: och dat doe ik morgen wel, of ik zie wel hoe het loopt en maak me minder druk om dingen. Heerlijk! Moet allen oplettten dat ik niet te lui wordt ;-)

Afgelopen week heb ik verschillende baantjes gehad. Ik werk nog in het hostel, maar omdat ik nu minder uren kan werken (de vaste kracht is terug) ben ik opzoek gegaan naar ander werk.
4 dagen heb ik gewerkt als promotie-girl voor een kledingzaak in het centrum (pittstreet,v oor diegen die in Sydney geweeest zijn J). Wat een carrieremove he!! ;-) Jeetje, wat waren dit 4 lange en verschrikkelijke dagen! Het was maar 4 uur per dag ‘werken' maar het is zo ontzettend saai! De tijd gaat niet om. En het is best zwaar, al lijkt het niet zo. Ik moet in de kleding van de shop rondlopen met een groot reclamebord (ja, jullie mogen nu heel hard lachen) en ik voel het nu nog in mijn onderrug :-S
Daarnaast zijn sommige jurken echt te erg om te dragen! Zelf zou ik ze nooit kopen, verschrikkelijk! En dan te bedanken dat die jurken soms wel 500 dollar kosten! Ik hoop niet dat ik dit nog vaak moet gaan doen, maar goed, ik moet maar aan het geld denken...
De andere job was wel heel erg leuk. Dat was in een bakkerij/ cakashop. Ik had een proefdag en die verliep prima. Woensdag heb ik een tweede proefdag, dan mag ik al om 6.30 beginnen en leren ze me hoe ik de shop kan openen. De mensen die er werken zijn echt heel aardig en werken in een bakkerij is net wat voor mij, zoals de meesten van jullie wel weten J Na afloop kreeg ik nog allerlei lekkere dingen mee naar huis, dus dat was ook een pluspunt. Ik hoop dus dat deze job iets wordt, dan hoef ik niet maar voor ‘jurk' te staan in Pittstreet!
Verder heb ik ook nog gesolliciteerd voor werk in een callcentre. Niet dit me nou zo leuk lijkt, maar het verdiend echt super goed. We zullen zien!
Zodra ik wat geld heb opgespaard, kan ik weer wat gaan plannen. Er betstaat het plan om met een groepje van het hostel naar een farm te gaan. Dan verdien je meer geld en je geeft bijna niets uit omdat er weinig te doen is in de omgeving. Dit plan werd helaas gedwarsboomds door wat ‘slechte weersomstandigheden' . Twee cycloons hebben het gebied getroffen waar wij wilden gaan werken. Het is nu even afwachten wanneer we kunnen gaan.
In Sydney is er weinig te merken van het rare weer in OZ. Op het moment is het wel een minder dag met regen, maar dat is wel even lekker na het weer van afgelopen week. Vorig weekend werd er 's middags een temperatuur gemeten van 42 graden!! Dit was echt te heet. De hitte leidde wel tot een ontzettend fun watergevecht in het hostel. Het begon met een zwembadje en wat waterpistooltjes en het eindigde met tuinslangen, brandslangen, hele emmers die van het balkon af werden gegooid en waterbommen. Heerlijk verfrissend en erg hard gelachen.
Er is een vast groepje in het hostel van mensen die hier al enige tijd verblijven en ook nog niet weg gaan. Ondertussenheb ik dus wel wat vrienden gemaakt en we hebben echt een super tijd. Heb laatst al wat foto's op facebook gezet van 2 evenementen hier: een ‘ huwelijk' tussen 2 meiden (in Australie is dit nog niet toegestaan) en een verjaardagsfeestje van 2 vrienden met als thema: masks and hats.
Ik zal kijken of ik binnenkort ook wat foto's hier online kan zetten.
Nouja al met al heb ik het hier nog steeds erg goed naar mijn zin en ik vind het helemaal niet erg dat ik hier wat blijf plakken. Ik heb nu mijn draai gevonden in het hostel en een eigen plekje. De managers willen me ook heel graag hier houden omdat ik goed werk verricht J Moeten ze me maar meer uren geven haha ;-)

Zodra er wat veranderd of ik heb weer nieuws, zal ik van me laten horen!

Liefs Manon.

Ps: Ik heb zo'n zin in een kroket!!

Reacties

Reacties

Sanne

Leuk Manon!!! Klinkt allemaal super goed! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en je je draai gevonden hebt.
Geniet ervan!!

Xx sanne

Julie

Iech bin zoe sjlooeeess!! (als je tenminste nog maastrichts verstaat ;)). alleen niet zo jaloers op je promotiebaantje hahaha ;P ik zie het helemaal voor me! Maar geld is geld en weer een verhaal om om te lachten he! Super dat je het zo naar je zin hebt!! xx

mam en pap

hahaha als je lang in de bakkerij werkt hoef je ook geen promotie meer te lopen want dan pas je niet meer in die jurkjes....(grapje)
fijn dat je het zo naar je zin hebt(gggrrrr.....als dat niet zo was kwam je misschien eerder terug) maar wordt niet te relaxed anders valt het je hier zo zwaar tegen.
geniet maar van de resterende tijd !!!

dikke knuffel

@meli@

Super om te lezen dat het goed met je gaat. Je kan straks in het guinnis book of records met het aantal baantjes dat hebt gehad.
Have fun meid en tot mails/skype.

xxxjes

Minguella

Weer een ervaring er bij: met 'n te lelijke jurk en 'n bord op straat rond paraderen (foto's??) Have fun, liefs

henny roland en de kids

hallo manon,we vinden het geweldig dat je het zo naar je zin hebt .ik had je wel eens willen zien lopen met kleding. nee dan lijkt me de bakkerij inderdaad beter . ik had je al een kroketje willen inpakken, maar dat komt zo geplet aan{ha ha }Meid ,geniet er nog maar van. dikke knuffel

Joelle

Aoooo Manon, wat klink dat weer heerlijk!! Ech fijn veur dch totse daor zoene leuke tied höbs en väöl luij öm dch heen höbs boeste t good met kins vinde. En met dat bord loupe waor mesjiens eve aofzien, mer lievert netuurlijk wel de backpackersverhaole op boe veer op zitte te wachte... met foto's please!!!! Hihi. Geneet dr lekker vaan! Dikke poen

manon

fijn te horen dat je het zo goed naar je zin hebt, misschien kun je in de bakkerij een kroketje introduceren groetjes en nog een fijne tijd john manon

DoDi

miss Manon! tijdje geleden! mooi om te horen dat alles in orde is aan de andere kant van de wereld. Hier was gieter HARDBASS, waar was jij?!

geniet nog daarachter!! groetjes en dikke kus, ook van Rianne

Anne

Klinkt weer super!! Fijn dat je zo geniet daar! Hopelijk kun je bij de bakker blijven werken en hoef je niet meer met dat bord rond te lopen (lijkt me overigens wel grappig om te zien :p).
Geniet van je leventje daar!
Kusss

de Ruijterkes

Fijn om weer van je te horen. Hopelijk gaat dat werken in de bakkerij door en kun je zo fijn wat sparen.
Hier zijn we al een beetje in carnavalsstemming, mien pekske is bijnao klaor en daan kinne veer aon de geng "want de leefs meh eine kier"zoe geit het nuij carnavalsleedsje bis ze weer un bitsje op de huugte.
Dus geneet ervaan want de leefs meh eine kier! alaaf

Ida

erreme trup... stom he dat d'r gein croquetten zien dao. noondendjuu 't water löp oet diene mond esste huurs dat veer us verheuge op de vastelaovend en daan allein mer fricandellen croquette en frite ete... och erreme diech... kosste veer ze mer opsjikke he... mer ete weurt geweigerd aon de grens.. ouch riechting Zwitserland... weurtot dat dedoor is zien de levensmiddele bedorven. hihi.
Wel had iech geere 'nne foto vaan diech gezeen met dat reclamebord um diech heen. noe maagste blijj zien dat dat reclamebord 'n groet deil vaan die kleijer bedek aanders haddde veur 'n zwegelstekske zien loupe op strraot. haha. Maak diech gein zörrig datste luijj geid weure, want dat zit neet in diech. Zoe gaw esste heijj 2 nächskes gesloupe höbs zitste zoe weer in 't jachtige leve in Mestreech. En daan geisste zoe verlangen nao dien verblief dao.
Dus geneet laot goon laot goon.
Dikke poen vaanoet Mestreech.. daaggg Manonke... btw wie spreke ze dao diene naom oet? mehnon ??? bin benuijd.. doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!