manonwintjens.reismee.nl

Vreemdgaan

Vreemdgaan.

Na een jarenlange, trouwe relatie is het dan toch gebeurd. De verleiding was te groot, het moest gewoon gebeuren. Het was al te lang geleden en een goede beurt was daarom echt nodig. Het was te droog geworden.
Maar wat was het raar. Andere handen die me aanraakten, handen die mij niet goed kennen. Uitleggen hoe je het hebben wilt... Bij jou hoefde ik dat niet. Ik vertrouwde jou en ik wist dat het goed kwam. Nu wist ik dat niet, dat maakte het extra spannend.
Het resultaat was prima. Gelukkig maar, want het zal niet bij deze ene keer blijven tijdens mijn reis.

Sorry mam, dat ik naar een andere kapper ben moeten gaan. Dat wilde ik toch even aan je kwijt.

Na dit flauwe grapje zal ik jullie ook maar even updaten.
Zoals de meesten van jullie weten, ben ik nog steeds in Sydney. , in hetzelfde hostel. Ik ben wel eindelijk naar een andere kamer verhuisd. De kamer waar ik 2 maanden verbleven heb, werd me nu toch iets te druk, nu ik zowat elke dag moet werken en vaak heel erg vroeg moet opstaan. Het is niet fijn als mensen dan op het balkon feestvieren tot 3 uur 's nachts en mijn wekker om 5 uur afgaat. Dat hield ik niet meer vol. Ook werd ik een beetje moe van de constante wisseling van mensen in de kamer, het was een 10-personen dorm. Ik heb dan ook gevraagd voor een andere kamer en ik kreeg echt een geweldige kamer! In mijn kamer nu zijn maar 3 andere personen, waarvan 2 ook al een lange tijd hier zijn en voorlopig blijven. Echt super aardige roomies:) Er is dus maar 1 ander bed waar af en toe wat wisselingen in zijn. Daarnaast heeft onze kamer een eigen keukentje (helaas zonder gasfornuis, maar wel met waterkoker, magnetron, tosti-apparaat) en een eigen badkamer! Vooral dat laatste vind ik erg relaxt. Ik kan mijn spullen nu gewoon achter laten in de badkamer, dus hoef niet iedere keer met mijn toiletmap en handdoek naar een vrije badkamer op zoek te gaan.Ook heb ik mijn tas kunnen uitpakken en mijn kleren in de kast gelegd; heerlijk om even niet uit mijn tas te leven! Wel heel vreemd voor mij is dat mijn spullen maar een plek in beslag nemen... Dat is iets anders dan mijn garderobe thuis haha. Ik was dan ook erg blij dat pap en mam me een aantal weken terug wat kleren hebben opgestuurd, kon ik eindelijk een beetje wisselen! En ondertussen hier natuurlijk ook wel wat dingetejes gekocht, maar mijn garderobe is nog steeds zeer beperkt helaas haha.

De reden waarom ik hier nog steeds ben is dat vlak na mijn vorige blog de manager van het hostel naar me toe kwam en vroeg me of ik ook receptiewerk wil gaan doen. Er kwamen wat uren vrij en een van de vaste krachten gaat voor 3 weken naar Nieuw-Zeeland en ik kan dan een gedeelte van haar uren opvangen. De manager vertelde me dat er meerdere meisjes in het hostel zijn die dat werk willen doen en er ook al vaker om gevraagd hadden. Maar hij en zijn collega denken dat het beter voor het bedrijf is als ik het ga doen, omdat ik altijd goed werk en altijd vrolijk en vriendelijk ben en dat is wat ze nodig hebben bij de receptie. Dat vond ik wel een mooi compliment:) En natuurlijk was mijn antwoord ja! Ik kan de uren goed gebruiken en het lijkt me ook wel leuk om receptie werk te doen. Bovendien is het goed voor mijn Engels (wat echt al een stuk beter is geworden, al zeg ik het zelf haha).
Inmiddels heb ik een aantal trainingen gehad en het gaat best prima. Het pc-systeem is vrij ingewikkeld, dus dat moet ik even doorkrijgen, maar gelukkig ben ik altijd wel vrij handig met dat soort dingen. As zondag gaat die collega naar Nieuw-Zeeland en als zij terug is, vind ik het wel tijd worden om verder te gaan. Op dit moment voel ik me te verantwoordelijk om op te stappen en het geeft me een week of 4 extra tijd om nog wat geld te sparen. Waarschijnlijk ga ik dan na die 4 weken na een farm. Er begint nu wat meer werk te komen, nu het weer zich wat rustig heeft gehouden. Dat is positief, want vrij veel backpackers begonnen toch echt in paniek te raken omdat het moeilijk is om aan werk te komen. Omdat er niet veel farm-work was, kwam iedereen naar de steden, waardoor daar een overflow was. Ik ben daarom erg blij met mijn 2 baantjes:) Maar op een farm kan ik meer verdienen en geef je minder geld uit. Sydney is simpelweg te duur om echt goed geld te kunnen sparen.
Mijn werk in de bakkerij verloopt ook prima. Al zijn het soms erg lange dagen. Zoals vandaag, ben ik om 6.30 begonnen. Dat betekent dat mijn wekker om 4.55 gaat en ik hier weg ga om 5.25. Ik moest werken tot 16.00 en heb een kwartiertje pauze gehad om even snel te lunchen. Dat kwartiertje is ook het enige moment waarom ik even kan zitten. Het is dus een erg lange dag staan en te vroeg opstaan. Het kost me ook weer een uur om terug te komen, dus ik ben dan blij als ik thuis neer kan ploffen. Maar goed, het werk is wel leuk, ik krijg af en toe gratis brood en andere lekkere dingen (quiches, pies, cupcakes) en ik verdien geld. Alleen mijn baas is een beetje vreemd. Hij heeft een raar gevoel voor humor en af en toe weet ik niet goed hoe ik moet reageren. Bijvoorbeeld: er kwam een pakketje aan aarvoor getekend moest worden. Ik riep de baas om dat te zeggen en hij vraagt vervolgens aan mij wat erin zit. Hoe moet ik dat weten? Dus ik zeg: I don't know, but you need to sign for it. Zegt hij: Maar wat al ser een hoofd in zit?? Uhm ja.... Dan zou ik het maar niet ontvangen... :-S Dusss.. Op zulke momenten mis ik Ellie als baas :)

Ochja, ik hoop echt dat mijn volgende update eindelijk vanuit een andere plaats komt.
Ik heb wel min of meer besloten dat ik niet terug ga komen in mei. 4,5 maand hier is te kort, vooral als je moet werken en het daardoor langer duurt voordat je kunt rondreizen. En mijn visum is een jaar geldig, dus waarom niet het jaar volmaken nu ik er toch ben?! ;-)
Maar wie weet, ben ik het over een maand wel spuugzat haha, you never know!

O ja, dat ik nog steeds in Sydney ben, wil natuurlijk niet zeggen dat ik niets nieuws meer beleef haha. Een paar weken geleden was het Australian Day, een grootse feestdag met veel vuurwerk, nog mooier dan met oud en nieuw! Ik heb de Australische cultuur verkend door naar een cricketwedstrijd te gaan en ik ben gisteravond naar een openluchtbioscoop in het park geweest.
A.s. weekend is Mardi Grass, ik weet niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen, maar zaterdag is er een grote optocht en ik geloof dat het vooral in het teken van de homoseksuelen staat. Volgens mij is het zoiets als de gay-parade. We zullen zien.
En in de omgeving is er ook genoeg te doen. Een aantal weken geleden ben ik gaan kayaken met een groepje en er zijn nog genoeg mooie stranden te verkennen. Ook staat een dagtrip naar de Blue Mountains nog op het programma.

Ik had jullie nog foto's beloofd, maar internet is vrij slow hier, vandaar dat ik me er niet zo de tijd voor neem, maar ik zal ze nu echt gaan uplaoden.

Jullie allemaal een super geweldige vastelaovend! Drink ook maar ‘un pilske' op mij en ik wil graag jullie verhalen hierover horen!!

Liefs,
Manon

Reacties

Reacties

Sanne

Heeej meid

Goed dat je zo eerlijk bent over vreemdgaan. Kunt er maar beter open over zijn, dat voorkomt verdere problemen. ;)
Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar en het goed gaat met je werk. Je redt jezelf zeer goed! Knappe meid!
Zo te lezen ben je nog laaaaang niet terug, en gelijk heb je want je kunt maar beter lekker genieten! Hier is het leven weer normaal zullen we maar zeggen.
Geniet de komende maand(en)!!

Liefs Sanne

p.s. we drinken idd un pilske op je!

Stephan

Mooie verhalen, alleen jammer van dat vreemd gaan.
Wisselende contacten schijnen niet zo handig te zijn......

Erg leuk om te lezen wat je allemaal doet daar.
Werken op de farm lijkt me ook een geweldige ervaring!
Ben wel blij dat ik dat nooit heb hoeven doen...

Vrij "hardcore" om 5 uur je nest uit te gaan......het lijkt er op als of je daar in een bepaald ritme zit joh.....moet je niet doen! das autistisch :P (and thats a bitch)

Word zeker hoogtijd dat je verder gaat met reizen, er is nog zoveel meer moois dan een hostel in Sydney!

Njoy your time!


XXXX

mam en pap

wel niet meer doen hoor ....dat vreemdgaan, ik ben er kapot van en dat na zoveel jaar van vertrouwen, dat doet pijn....hahaha.
ga zo door meid en geniet .....maar wij kijken uit naar het moment dat je er genoeg van krijgt. ;)

dikke poen

Denise

Whahahaha ik denk WTF schrijft zij nou!!! hahahahaha
jonge jonge jonge :-p
Ik heb begrepen dat je nog lang niet naar huis toe wilt komen he??!!
Wie had dat gedacht?? :-)
Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
Maar we gaan je wel missen met de Carnaval hoor!! Ach ja dr komen er nog genoeg he ;-)
Ik zal er ook eentje voor je drinken, of 2, of 3!!

Veel plezier nog daar en ons niet meer zo laten schrikken he hahaha

Kusss je nichtje

Kyrill

Good um weer get uns get vaan dch te huure!
Höbs ut zoe te leze allemaol good nao de zin.

Bin benuijd nao dn volgende update oet un aander deil vaan kangoeroeland ;)

Amuzeer dch nog, en dat pèlske geit wel lökke mèt de vastelaovond ;)

Poen Kyrill

Bianca

Hey manon, zoe te hure hubste het allemaol naor d`n zin :) ech super.
De carnaval steit idd weer veur de deur :) en hub dit jaor auch meh beslote um es koala beerke te gaon rond huppelen hehe :)
bin benuijd naor d`n volgend verhaol.

groetjes Bianca

Froukje

Hey mup

Geen kettingen aannemen bij Mardi Grass hahaha weet niet of het dezelfde traditie is als in Amerika maar dan ben je al een gewaarschuwd mens :-) maar dat is een enorm groots gezellig feest beetje gaypride en carnaval door mekaar!Enjoy en ik mail je later nog.XXX

Renate

Hiiiiiii Manon,

Zo te horen en zo te zien amuseer je, je daar prima! Goed zo! Gelukkig!
Heel veel plezier nog verder en inderdaad als je er toch bent en het bevalt je, waarom dan geen jaar ;)

Groetjes xx

Meniek

Meh Manon, vin iech hielemoal niks veur diech; vreemd goan hahaha, hubs se fantastisch geschreeve!!
Goot te huure tots se ut nog steeds zoe goot noa diene zin hubs en zelfs nog langer wils blieve (hadde Jasper en iech wel al gedach...)
Mail diech nog!
Weens diech nog unne super tied doa, amusez!!!

Veuls leefs en dikke poen Meniek en Jasper

marianne

ha Manon geweldig om te lezen hoe goed het met je gaat,aan de foto,s zie je ook hoe saai het is........ hahaha maar je moet ook hard werken lees ik,dit hoord er ook bij maar inderdaad over een paar weken weer verder want daar ben je tenslotte voor daar zoveel mogelijk van het land genieten ik ga nu carnaval vieren en drink mich un sjoes op diech dikke poen de buufjes

DoDi

Miss manon!! In het begin dacht ik echt eff WTF:-o echt teeeee flauw hoor!! Zo te horen heb je de smaak goed te pakken ehh? Hier begin zo meteen carnacal... Oeioeioei.. Heb er niezo veel zin in maar we zullen wel zien:-P heel veel plezier nog, geniet van je isum en kom niet te snel terug naar nl want life sucks right here las groetas dodi en riaaaantje

Sven

Sabajdee!

T woort weer uns tied um get vaan duch te hure;-) mer es uch dn verhaol lees hubste daor neet zoeveul tied veur De leefs daor veur te wirke mer chill dat t allemaol nog prima bevilt:-)
Iech weet zeker tot uch urgens dn adres hub geleze mer kin t op internet met mne gsm (t verbaas much dat ze werkelijk euveral WiFi hubbe) nurgens vinde dus huur t wel;-)

Verziechtig, let op dn eige, geneet dervaan blablabla.... De wets oondertusse wie t wirk

Doeidoei poen

Sven

P.S. Leuke humor trowwens (Thais vrowke vroog wiezoe uch in much zelf aon t lache waor), sleit nurgens op!!

henny roland en de kids

ha, meisje wat een leuk verhaaltje heb je weer geschreven,vreemdgaan{ha ha}
maar het gaat je gelukkig allemaal goed af ,en heb je het naar je zin en dat zien we ook wel.
nou de karnaval zit er weer op was heel gezellig.
we hebben er eentje op jou gedronken hoor .
nou manon ga zo door en profiteer er maar van.
dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!