manonwintjens.reismee.nl

Het aftellen is begonnen...

Na vandaag heb ik nog maar 10 dagen te gaan in het mooie Australie. Ik ben blij dat ik de afgelopen weken nog wat meer van dit mooie land heb mogenzien dan de boerderij.
Na 88 dagen hard gezwoegd te hebben op de farm, heb ik ook wat centjes verdiend om een aantal mooie tours te doen. Ten eerste ben ik naar de Whitsundays gegaan, waaronder een groep eilanden valt die je op mooie postcards tegenkomt en waar iedereen het over heeft als je spreekt over witte stranden en een turquoise kleurende zee (waaronder whitehaven beach). Daaromheen is prachtig groen te vinden. Ik heb een zeiltocht gemaakt op een boot die in het verleden een aantal wedstrijden zeilen heeft gewonnen en dit was erg aangenaam:) 3 dagen en 2 nachten rondvaren in dit gebied is heerlijk genieten, kan ik je vertellen!

Vervolgens ben ik naar Harvey Bay gegaan, vanwaar je Fraser Islands kunt bereiken. Ook dit eiland is adembenemend mooi. Voor diegene die het interessant genoeg vinden, bezoek deze websites eens:
http://www.google.nl/search?q=whitsundays&hl=nl&biw=1024&bih=459&prmd=ivnsm&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-QwoTrfbDY7jrAe17eGXCQ&ved=0CEEQsAQ

http://www.google.nl/search?q=fraser+island&hl=nl&biw=1024&bih=459&prmd=ivnsm&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=fwwoTtDDN4rQrQfM1tm1CQ&ved=0CC8QsAQ

Fraser is ontzettend mooi, met mooie meren, stranden, regenwoud etc. Daarnaast is het leuk om in een 4x4 daar rond te rijden en wij zaten met 7 man in de auto en dit was zeker weten de gezelligste groep (er waren 4 auto's). Echt een gewelige tijd gehad, helaas niet al te veel slaap en een dag was het weer - verbazingwekkend voor OZ- erg regenachtig, maar dat mocht de pret niet drukken.

Na dit avontuur was het dan ook nodig om even bij te komen, dat kon goed in rainbowbeach, wara niet veel te beleven is, maar waar het goed was om even bij te tanken.
De dag erna bracht de bus me naar Noosa, een geweldig mooie omgeving waar de australiers zelf op vakantie gaan. Mooie uitgestrekte stranden waar het nu erg rustig is, gezien het hier nu winter is. Het hostel waar ik verblijf lijkt hier meer op een hotel, dus ook dat is even erg aangenaam, het voelt hier meer als een luxe vakantie hahaha. Morgen is de beurt aan Brisbane waar ik het weekend wil blijven. Vervolgens wil ik Surfers paradise nog bezoeken en Byron bay. De laatste twee plaatsen heb ik ook even kort aangedaan tijdens de roadtrip naar het noorden en het beiel me er erg goed, nu wil ik er dan ook wat langer verblijven dan 1 nacht. Helaas zullen het geen vele nachten worden, de eerste van augustus vlieg ik 's avonds vanuit Sydney langzaam aan terug naar NL, met nog even een tussenstop in Bangkok en Taipei.

03/08/2011 CI65 (China Airlines) Bangkok - Amsterdam 2:30 - 9:15 - Totale reistijd: 11Hrs 45Min

De afgelopen weken gaat de tijd enorm snel, het vliegt voorbij. Bij deze dan ook mijn excuses voor het niet beantwoorden van e-mails nu, ik wil er volop van genieten en ik kan met iedereen uitgebreid bijkletsen terug in NL:) Ik kijk er naar uit jullie allen snel te zien!

Dikke poen!

Reacties

Reacties

Ellie

Hoi Manon,

Nog hele mooie dagen gewenst in Australie en een goede, veilige reis naar huis!
Hoop dat je straks tijd vindt om met je oud-collega's bij te kletsen!!

Groetjes,
Ellie

marianne

hoi totsel tot gauw,geniet er nog maar even van want voor je het weet ben je weer thuis,dus het onderste uit de kan halen en een hele fijne vlucht terug poen van de buufjes

Minguella

Geniet nog van de laatste dagen. Hoe lang blijf je in Nederland om vervolgens weer terug te gaan? Misschien dat we een keer koffie kunnen doen. Ik ga zelf in augustus weer terug naar India. Jaja, zo heeft ieder zijn favo land. Nogmaals een super laatste dagen gewenst! Liefs

Cassiej

Klinkt als een heerlijke afsluiter!! Geniet er nog even van en alvast een goede terugvlucht. Tot op schiphol!! Liefs Xxx

Ing

Wow supersjiek totste al dit sjoens nog eve kins metpikke veurtotste weer naor Nederland geis. De höbs ut dik verdeend naor al dat helle werreke! Geneet dr mer lekker vaan :)! Iech tel de daog aof tot veer weer lekker in real-life kinne bijkletsen ;)! Fijn reis alvas!
Xx

Iris

Waaaw dat kleenk super allemaol!! Geneet dr nog eve vaan! (nog ffkes neet aon de trökreis deenke ;-))
Gooj reis alvas!

Xx

Sandra

Heij Manon!
Ik geniet volop van je verhalen, super! En ik vind het geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Live life! Ik vind je enorm moedig en dapper dat je er alles uit wilt halen. Je kunt nog lang genoeg werken in een Westers land. Ben zelf nu bijna 8 weken in Laos en Thailand en... volgens mij hebben we dezelfde vlucht terug naar huis... Ik vlieg ook 3 augustus met CA om 2u.... Nice!!!!!
xx

Renate

Hiii Manon,

Super om je verhalen te lezen! Heb ervan genoten te zien dat je zoveel lef hebt om dit allemaal in je eentje te doen en daar zoveel mensen te ontmoeten en de dingen te doen die je leuk vindt! Geweldig! Je mag hier apetrots op zijn!

Tot snel! x

Renate

Meniek

Heeerlijk!!!!
Woaw zek!! Dat hubs se auch dubbel en dik verdeend noa dat hoale werke!!!
Geneet vaan die sjoen, verloapig letste doag!!!
Iech kiel dr noa oet diech weer te ontmoete & alles 'live' te huure!!
Enjoy!!!!! En alvas unne gooije, veilige en prettige reis!!
Tot gaw!! Voal leefs en unne dikke poen

Curly

Wow wat sjiek allemaol zigk! :D Geneet nog lekker vaan dn letste daog daor en daan zien vr diech euver 2 weke weer in NL!!
Veer kaome de 5e augustus truk vaan vekansie, bis diech daan al op Decibel of biste daan in Mestreech? Hopelijk t letste, kinne vr gezilleg aofspreke! En aanders zien vr elkaar op Decibel!!!
Hiele dikke poen Curly

Caroline

Heej Meissie!!

Dat klinkt allemaal erg goed! Wat fijn dat je dit nog allemaal kunt doen voordat je terug komt! Geniet er maar goed van!!!
Tot over twee weekjes! Hopelijk al in Maastricht en anders zie ik je op decibel!! :)
Leuk om je weer te zien en lekker bij te kletsen! Alvast ook een goede reis!!

Liefs en Kusjesss

Joelle

Ahhhhhh heerrrrrlijk Manon!! Wie sjoen en wie sjiek! Ech fijn totse dit nog höbs kinne doen nao dat helle werreke. Dat hadse natuurlijk ouch wel ech verdeend! Iech kin hiel good begriepe totse geine tied höbs öm achter de pc te zitte öm mailkes te sjikke, haha. Zow iech ouch ech neet doen. Geneet nog lekker vaan die paar daog daor. Wat een heerlijk idee zal dat zien totse ouch weer trök maags goon naor al dat sjoens.
Alvas 'n hiel gooj vluch (mer deenk dr nog mer eve neet aon) en denao kinne vr diech weer in real-life zien :-D

Dikke poen!!

Amelia

Klinkt allemaal super meid. Geniet inderdaad nog maar goed van de laatste paar dagen. We kletsen wel bij in NL. Ow neem je een beetje zon mee svp want hier is het grijs!!!!!

Knuff xxx

DoDi

miss manon!

nog mer hiel eve, en daan biste alweer opweeg truk noar NL.. geneet nog mer vaan Taipei en Bangkok =D en alvas een gooie reis!

doeii xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!