manonwintjens.reismee.nl

Back in OZ

Zo, daar ben ik weer. Ondertussen is het alweer bijna 3 weken geleden dat ik vertrok uit NL. De tijd vliegt! Ik moet zeggen dat het een paar dagen heeft geduurd voordat ik hier weer gewend was. De eerste paar dagen had ik een enorme jetlag. Ik dacht altijd dat een jetlag tussen je oren zat, maar ik heb er echt ontzettende last van gehad. Ik werd 's nachts wakker en was dan ook echt klaarwakker, kon niet meer slapen waardoor ik overdag natuurlijk ontzettend moe was. Ik probeerde niet naar bed te gaan, maar in de middag hield ik het gewoon niet meer langer vol en viel in slaap. Ik had totaal geen energie, wilde mijn bed niet eens uit komen! Ik snapte even voor een beetje hoe depressieve mensen zich voelen. Erg gek was het natuurlijk ook niet, voor mijn gevoel en in Nederlandse tijd kwam ik dinsdag avond in Australie aan, maar hier was het al woensdag ochtend. Dus ik miste gewoon een hele nacht en daarbij dan nog eens de voorafgaande 24 uur in een vliegtuig zitten... Nee het was geen pretje.
Ik moest er ook weer erg aan wennen om weer terug in een hostel te zijn. 2 maanden een eigen plekje hebben gehad, een kamer voor mij alleen, een badkamer waar je gewoon je spullen kan laten staan, en voornamelijk een ijskast vol met lekkere spullen. Het viel me zo tegen om weer te leven uit een tas met eten en deze tas in een overvolle koelkast te proppen tussen allemaal andere tassen. Daarnaast was het koken zelf ook een drama in een overvolle keuken, waarbij ik 15 min kon wachten voordat de wokpan eindelijk vrij kwam... Nee, ik moet zeggen dat de eerste paar dagen echt even zwaar waren. Het hiel ook niet echt dat het weer hier dus echt shit was, de eerste 2 dagen regende het alleen maar terwijl ik hoorde hoe warm het in NL was. Voor het eerst had ik een beetje last van heimwee!
Echter op vrijdag kwamen er wat zonnestralen uit en ik had afgesproken met een vriendin in het hostel om naar de markt te gaan, dus ik moest er nu wel ff uit. Op het moment dat ik door Sydney liep, de brug en operahouse weer zag, begon het gevoel terug te komen. Ik had ook iets beter geslapen die nacht, dus ik voelde me weer een beetje meer mens. Die avond zijn we ook met een leuke groep uit gegaan en toen voelde ik me weer de oude:)
Het was ook erg leuk om weer allemaal vrienden terug te zien en ik had dan ook genoeg afspraken en de dagen vlogen voorbij.
Na een week in het hostel te zijn, vroeg de manager of ik weer terug wilde komen werken en ik kom meteen de dag erna beginnen. Echter de daaropvolgende dag kreeg ik een telefoontje vie een vriend van me, of ik wilde beginnen in een callcentre. Ik zou daar meer geld verdienen en kon dan van maandag t/m vrijdag van 10 tot 6 werken. Dus toen ik dat in het hostel vertelde, waar ze niet zo blij met me. Ze wilden me graag houden en ik kon zelf aangeven hoeveel uren ik wilde draaien, wanneer ik wilde werken etc. Maarja, ik dacht in het hostel krijg ik 12 dollar per uur (na 10 uur voor de huur gewerkt te hebben) en in het callcentre krijg ik 21,50 per uur... Keuze was dus snel gemaakt.
Ik heb nu 1 werkweek in het callcentre erop zitten en ik moet zeggen dat het niet zo mijn ding is. Het werk is vrij gemakkelijk; ik bel mensen op in de staat Victoria, die mensen krijgen gratis adapters die je inplugd bij je tv en computer en er zit een soort timer is, waardoor je energie bespaard. Dus mensen besparen op hun energie rekening en krijgen deze pluggen gratis omdat het erg milieuvriendelijk is en de overheid dit product support. Goed geregeld zou ik zeggen en de meeste mensen maken dan ook vrij snel een afspraak om de pluggen te leveren. Echter, er zijn natuurlijk altijd mensen die niet geloven dat het echt gratis of, of die je niet eens laten uitpraten (kan ik me voorstellen). En ik merk dat ik dan vrij snel geirriteerd kan raken, haha. Soms probeer je ook nummer na nummer en niemand pakt op. Of dan zit je net in een postcode te werken waar mensen geen engels spreken... Och ja, het is een goede oefening voor mijn engels en ik moet maar gewoon aan de centjes denken. Daarbij hoef ik het nog maar een week of 2 te doen.

Op 1 november ga ik namelijk naar Ayers rock! Dat is in het midden van Australie, de grote rots die je altijd op plaatjes ziet. Ik blijf een weekje in dat gebied, gewoon even lekker rustig op mezelf en dan na een week ga ik naar Darwin. In Darwin is een goede vriendin van mij (Engelse meid waar ik 6 maanden mee op ben getrokken) en zijn nog meer vrienden die ik op de boerderij heb leren kennen. Dus dat is wel erg leuk. Ik denk dat ik dan een tijdje in Darwin ga blijven en daar ook werk zoek. Ik zie wel weer hoe het dan verder gaat lopen :)
Jammer natuurlijk om de mensen die ik hier ken weer achter me te laten, maar goed, ik heb er wel zin in om ergens anders heen te gaan.

Nou ik geloof dat het dit wel even is voor nu:) Jullie horen wel weer van me!

Reacties

Reacties

Karin

Hey Manon!

Fijn dat je uiteindelijk toch je draai weer hebt gevonden, kan me voorstellen dat dat een beetje vreemd voor je was.
Maar als ik nu lees wat je verdere plannen nog zijn denk ik dat ook deze keer weer een onvergetelijke tijd voor je gaat worden!
Geniet ervan,

Knuf Karin

Curly

Heeey leve!

Hiel fijn um weer get vaan dch te hure! Kin mch indd veurstille tot t weer hiel erg wene waor! Mer gelukkig bisse dr noe weer bovenop en kinse weer lekker geniete! Iech mail dch snel um eve ech bij te kletse!
Geniet drvaan en succes nog eve in t callcentre!
Hiele dikke poen en knoevel vaan Curly

Ing

He Meis, leuk um weer n verhaol te lezen! Shit totste dch eve zoe k*t hubs geveuld!! Gelukkig biste dr weer hielemaol bovenop! Superstoer totste naor ayers rock geis!! Geneet devaan! Iech loer oet naor dn foto's :)!!
Xx

Meniek

Hey Menon!

Bitsjuh meuluke start; vervelend zek.
Mer fijn te leze dat ut weer goot geit en se weer fijne nuij planne hubs!!
Geneet drvaan en hiel veul succes met alles!!
Dikke poene Xxx

Patricia en Jan Kicken

Hey sjatteke eindelijk! fijn um weer get vaan dieg te hure de wets aoch veer volge die op de voot! t kin aoch neet anders totste heimwee krijgs este zoeveul luij achter liets die van dieg hawwe, geneet devaan en laot snel weer get van dieg hure! xxx

Anne

Hee chickie!
Erg leuk om weer iets van je te horen! Vervelend dat je je eerst zo rot voelde, maar gelukkig ben je weer helemaal gewend en kun je lekker gaan genieten van je leventje daar :D Super dat je iedereen weer ziet en dat je snel weer andere vrienden ontmoet in Darwin!
Succes nog in het callcenter en alvast veel plezier in Ayers rock!! Mailen snel :)
Kusss

Stephan

Hey Manonnetje,

Klinkt weer erg leuk! Die jetlags kunnen killing zijn! Ik had die woensdag nog steeds beetje last van die jetlag. Als je dat verkeerd aanpak kun je echt kapot gaan....insomnia is a-relaxt!

Darwin kan echt super leuk zijn! Afhankelijk van de periode is het er goed warm en behoorlijk vochtig!
Uiteraard moet je even naar Kakadu National Park, maar dat spreekt wel voorzich als je daar eenmaal bent ;-)

Veel plezier daar!!!

kusje

Iris

Hey Manon,

Super dat je je draai weer helemaal hebt gevonden! Call centre werk is idd niet t leukst om te doen, maar 2 weekjes zijn zo om met zo'n mooie avonturen in t verschiet! Heel veel plezier en verheug me op de picca's!!

xx Iris

Ellie Penders

En jetlag en regen en alles weer moeten delen is ook wel een grote overgang na weken waarin alles heerlijk geregeld is. Maar het is je weer gelukt werk te vinden waarmee je zo meteen leuke dingen kunt gaan doen. Komt dus allemaal goed! Geniet straks van de rust, een bijzonder natuurverschijnsel en de warmte van je vrienden.
Groet, Ellie

DoDi

eij miss manon! leuk om weer iets van je te horen :-D super dat je naar anyers rock gaat. zoals ik je al eerder zei moet je die eigenlijk toch wel gezien hebben, niet?

Haha callcenter werk is kut:P spreek uit eigen ervaring, maar voor dat loon zou ik het ook lekker even volhouden en dan weer lkkr genieten!

cheers en tot de volgende update xxxx

Peter (van Marie-Louise)

Sjiek dat je weer op de rails zit. Groetjes, ook van Marie-Louise.

@meli@

Hey meid,


Slapenloosheid zorgt er idd voor dat je dingen wat minder rooskleurig gaat zien, gelukkig is dat voorbij! Goed om te lezen dat je inmiddels weer bent gewend om vanuit een rugzak te leven:).
Bij een callcentre werken sucks maar iets gratis weggegeven is dan nog best leuk voor 21,50 p/u :). Ik kreeg wel een super droge mond van dat geklets!
Meid, veel plezier bij Ayers rock en ff volhouden met bellen.

Knuffel x

Josée

Haai Liefie
Hier het slaapje van 't Wieckerhoes!
Je moet gewoon werk zoeken waar je slapend rijk van wordt! Net als ikke!!! hihihi
Ik vind het leuk om weer wat van je te horen!
Ik heb er àlle vertrouwen in dat het weer hartstikke leuk gaat worden voor je! Leuk dat je je 'ouwe' maatjes in Darwin weer gaat zien. Blijf maar lekker ffe bij hen! Geniet lekker van je leven schat en veel plezier gewenst bij Ayers rock!!
Heel veel lieve knuffies van je ex-collegaatje Josée xxxxxxxxxxxxxxxx

Anja

Zo nu toch weer even tijd maken om jou reisverslag te lezen na hier een vervelende week achter de rug te hebben. Fijn om te lezen dat je het weer goed naar je zin hebt.
Geniet van de tijd daar in Darwin en je vrienden.
Dikke poen vaan de Ruijterkes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!